Gå til innhold

List opp noen gode strategispill


Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig lyst å spille strategispill igjen.. Det har liksom bare gått nedover med strategispillene i det siste synest jeg. Men det er sannsynligvis på grunn av at jeg ikke har fulgt med på spillene da..

 

 

Så gi meg en liste med gode strategispill.. Jeg liker spill som er litt fantasi i.. gjerne i eventyrsjangeren (warcraft f.eks)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil slenge med Supreme Commander dersom det er aktuelt.. Fikk meg interessert i sjangeren på nytt og gjorde at C&C 3 ble en slags skuffelse for min del.

 

Det fine med SC er at det er mer strategisk orientert istedet for taktisk, slik som C&C-spillene o.l. er.. Dvs ikke så mye småstyring av enheter osv

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt Medieval 2: Total War. Det er antakelig nåtidens største og mest gjennomførte middelalderstrategispill. Det finnes en mod til det også som låser opp alle factionene og legger til flere enheter så du kan spille masse forskjellig. Det egner seg best som singleplayer da siden multiplayeren er bare custom battles og gir ikke den samme storhetsfølelsen.

 

Mye strategi i det spillet.

 

Et annet som er og anbefale er Company of Heroes. Det er riktig nok ikke et fantasy eller middelalder spill men er satt i andre verdenskrig og det må sees. Det har noen utrolig gode skyteeffekter og hele slagsmarken og alt på den kan ødelegges. Lydeffektene er også knallgode.

 

De jeg nevnte nå er strategispill av kvalitet!

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Det som er ganske kjipt på Company of Heroes er at om du spiller campaign modusen, og har komt ganske langt på ett oppdrag der (oppdragene tar ganske lang tid), så er det jævli å tape så du må begynne helt på nytt igjen. Eller er det bare meg som har gått glipp av det fantastiske som heter 'save' i Company of Heroes?

Lenke til kommentar
Det som er ganske kjipt på Company of Heroes er at om du spiller campaign modusen, og har komt ganske langt på ett oppdrag der (oppdragene tar ganske lang tid), så er det jævli å tape så du må begynne helt på nytt igjen. Eller er det bare meg som har gått glipp av det fantastiske som heter 'save' i Company of Heroes?

9229710[/snapback]

 

Det er nok det. Og du kan også sette på pause med og trykke Pause/Break knappen oppe til høyre på keyboardet og gi ut ordrer og når du trykker av pause igjen så iverksettes ordrene.

Lenke til kommentar
Det som er ganske kjipt på Company of Heroes er at om du spiller campaign modusen, og har komt ganske langt på ett oppdrag der (oppdragene tar ganske lang tid), så er det jævli å tape så du må begynne helt på nytt igjen. Eller er det bare meg som har gått glipp av det fantastiske som heter 'save' i Company of Heroes?

9229710[/snapback]

 

Det er nok det. Og du kan også sette på pause med og trykke Pause/Break knappen oppe til høyre på keyboardet og gi ut ordrer og når du trykker av pause igjen så iverksettes ordrene.

9230363[/snapback]

 

Kult.

Eg har nå komt til syvende (eller sjette) campaign mission. Orker ikkje mer campaign nå. Og single-player skirmish er latterlig kjedelig.

Og online har eg ikkje fått testet fordi at spillet er ikkje helt 100% ekte :whistle:

Endret av Janerikn
Lenke til kommentar
Det som er ganske kjipt på Company of Heroes er at om du spiller campaign modusen, og har komt ganske langt på ett oppdrag der (oppdragene tar ganske lang tid), så er det jævli å tape så du må begynne helt på nytt igjen. Eller er det bare meg som har gått glipp av det fantastiske som heter 'save' i Company of Heroes?

9229710[/snapback]

 

Det er nok det. Og du kan også sette på pause med og trykke Pause/Break knappen oppe til høyre på keyboardet og gi ut ordrer og når du trykker av pause igjen så iverksettes ordrene.

9230363[/snapback]

 

Kult.

Eg har nå komt til syvende (eller sjette) campaign mission. Orker ikkje mer campaign nå. Og single-player skirmish er latterlig kjedelig.

Og online har eg ikkje fått testet fordi at spillet er ikkje helt 100% ekte :whistle:

9230398[/snapback]

 

Har du prøvd KMOD? KMOD - Nations at War Det er vært og prøve hvis du er lei av vanlig CoH. EDIT: Altså det er en mod og den legges i tillegg til hovedspillet ikke over. Den har egen installfil. Dessuten så burde du kjøpe det. Jeg skal ikke flame eller spamme men du burde kjøpe det. Koster tross alt nesten ingenting nå..

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Herrgud, tror jeg gir opp forumet her snart. At dette trådet holdes oppe, men ikke "Hvilken spill hoder du på med" blir stengt er rart. Også stenger dem ned mitt ang det isteden for å heller flytte på det??

 

Maktsyke moderatorer her for tiden altså....er det sommerhjelp som er ute å går?

 

 

Over til topic:

 

Supreme Commander

Company of Heroes

 

Må være de enaste RTS som er sikkelig verdt å spille for tiden. Hvis der er slike "stategy" spill du vil ha.

 

Ellers har du jo:

Evil Genius

CityLife (ala SimCity)

Dungeon Keeper 2

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...