Gå til innhold

Custom Firmware: Leaked Edition


AnaXyd

Anbefalte innlegg

Etter at kildekoden til 3.40OE firmwaren ble lagt ut på nettet, har det blitt litt aktivitet på Custom Firmware(CFW) markedet.

 

Et nytt team, ved navn Team Wildc*rd, har nå lagt ut sin første versjon av CFW.

 

Dette er en 3.40 versjon, da disse helt sikkert har gått utifra kildekoden til OE.

Den har noen nye finesser som gjør ting litt enklere. Blant annet trenger du ikke å legge riktig homebrew i GAME150, og GAME og GAME340. Nå er det kun en mappe som heter GAME, som du legger alt i.

 

Det er også et mye bedre design på recovery menyen. Og man kan gå inn i recovery ifra XMB. Man trenger med andre ord ikke å reboote PSP'n hver gang man skal inn i recovery

 

Mer her.

 

 

Jeg ser for meg mange forskjellige CFW i tiden fremover. Noen har de finessene, noen har andre. Det blir mye konkurranse, og mye firmware og custom firmware og greier som vi forbrukerne må holde styr på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når de tar igjen Sonys offisielle firmware så kanskje jeg kommer til å prøve ut denne. Recoverymenyen til Wildc*rd er ganske lekker må jeg si :)

 

Fordeler med Wildcard sin utgave:

Autodetect av kernel for homebrew. All homebrew kan plasseres i GAME. (Unødvendig med GAME340 og GAME150-mapper.

Konfigurasjonsmeny for LE i XMB.

Og ikke minst recovermenyen.

 

Jeg tror det kan bli vanskelig for dem å ta igjen M33, men man skal aldri si aldri. Potensialet er tilstede hvertfall.

post-28600-1186478936_thumb.png

Endret av GauNodachi
Lenke til kommentar

Er enda igjen en lang vei til M33 ja. Men siden de har gått utifra 3.40OE er det ikke så langt... :)

 

Men ja, M33 har mye finesser som ikke denne versjonene har. Men de kan kanskje se på Leaked Edition(LE) som en konkurrent i den nærmeste fremtid.

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Jeg har, helt siden den første versjonen, holdt meg til M33 sine firmwares, og er storfornøyd med det. Det er en del ekstra finesser. Hva med å kunne bruke plugins i homebrew? :D

 

Team Wildc*rd har forøvrig kommet med en oppdatering, kalt v2. Du finner posten her (Test30 blir nok en gang satt på hatelisten til respekterte utviklere).

 

De holder på å lage en 3.52-utgave som visstnok skal ha flere funksjoner, men det er ikke sikkert de legger den ut til folket, takket være PS3Shit. :@

Endret av Blackrave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...