Gå til innhold

Ny maskin, valg av hovudkort


Klyngve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke skal klokke noe spesielt, og kortet har de kontaktene som trengs, så er det der ett meget godt kort. Ikke vits å kaste bort mer på ting man kanskje ikke trenger.

 

Det eneste er kanskje å se etter ett kort som også tar DDR3 minne, så er du mer fremtidsrettet mot å bytte minne om en stund. Mener man får de kortene med både DDR2 og DDR3 slotter.

 

ellers så har det alt man trenger

Lenke til kommentar

Om eg ikkje skal ha raptoren er det støy som vert den viktigste faktoren. Lagringsplass er ikkje noko problem, eg brukar ikkje veldig mykje av det. Som de kanskje ser har eg allereie lagt til ein 500GB eSATA disk. Eg treng ein ny ekstern, og denne kjem til å fungere som hovudlagringsplass. Altså vil ein erstattar for Raptoren ikkje trenge å vere stor (med tanke på lagringsplass), men stille og rask.

 

Når det kjem til hovudkort, så ja, å ha støtte for DDR3 er kanskje ikkje så dumt. Men eg tek sjansen på at eg ikkje kjem til å ville ha DDR3 på ei god stund enno.

Lenke til kommentar
Du må huske og legge med eSATA kabel, da dette ikke følger med disken ;)

9229080[/snapback]

 

Det følger med hovedkortet. Så det trenger man ikke.

 

Og det er vel ikke forskjell på eSATA og SATA når det kommer til kabler så vidt jeg husker. Forskjellen er vel at eSATA disker kan du plugge inn og ut som en USB disk (samt noe annet dill dall)

Lenke til kommentar
Og det er vel ikke forskjell på eSATA og SATA når det kommer til kabler så vidt jeg husker. Forskjellen er vel at eSATA disker kan du plugge inn og ut som en USB disk (samt noe annet dill dall)

9231303[/snapback]

 

Jo, det er faktisk forskjell. Se link som viser en SATA til eSATA kabel. Det er betydelige forskjeller mellom de to kontaktene. Men vanlige SATA kontakter er også i bruk eksternt (da eSATA kontakten er relativt ny)

 

Men når det står eSATA, bør det være eSATA kontroller med eSATA kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...