Gå til innhold

Behov for bærbar. [Student, gaming, casual]


BåGan

Anbefalte innlegg

Kan en mod sette opp pool for meg? Vet ikke åssen man gjør det :blush: Hvor pool er mellom de to nevnte laptoppene nederst. Takk! :thumbup:

 

 

Hvor mye penger vil du bruke?

Helst ikke mere enn 12k.. Kan kanskje strekke meg litt ekstra HVIS det er verdt det.

 

Hva skal du bruke maskinen til?

 

Hovedsaklig surfing, film (koble til tvn, så krever HDMI eller VGA (helst vga, siden jeg har kabel allerede som jeg bruker på den stasjonære)) og skolearbeid .. Skal begynne på Medieproduksjon til høsten, så krever vel sitt det jeg må bruke pcn til tror jeg .. Og jeg vil kunne spille iaffal alle spill som er ute idag ganske flytende, gjerne kan kjøre spill som kommer ut i fremtiden.. Men ikke et must .. Har trossalt PS3 til gaming..

 

Hvilke krav stiller du til maskinen?

Har mest lyst på en 14" skjerm .. Med tanke på vekt.. Skal ha minimum 2 gig minne og harddisk er jeg usikker på.. Vurderer en liten og kjapp en inni bærbar, og en diger ekstern en utenfor.. men ekke sikker.. Noen tanker eller forslag? Skal minimum være en Intel® Core™ 2 Duo T7300 cpu (4mb cache) .. Skjermkortet bør som sagt klare dagensspill rimelig bra. Og Santa Rosa er fint.. Jeg vil helst at batteri-levetiden er minst 3 timer ved lett-bruk! Word etc.

 

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?

Ingen krav her.. Bare så lett som mulig..

 

Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN?

Kan noen anbefale noe som er nyttig? Blåtann kanskje? trådløst-nett er jo et must, men det er vel standard antar jeg.

 

 

Jeg har kommet frem til to forskjellige lappies på egenhånd.. men er sånn 60/40 sikker på dem..

 

Den ene er: Dell Inspiron 1520 (Hva er forresten forskjellen på den og Dell Vostro 1500?)

Den andre er: Zepto Znote 6224

 

Jeg er mer sikker på 1520, pga batteri-levetid og vekt iforhold til Zepto .. men klarer ikke å bli sikker.. Tror egentlig jeg ikke trenger monster grafikken Zepto kan pøse ut iforhold til Inspiron.. Vil gjerne høre andre forslag og, ennå disse er de jeg har sett mest på.. Jeg vil også gjerne høre fra folk som eier disse to, og gi en liten tilbakemld.

 

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har en Znote 6224W og er strålende fornøyd med den. Jeg legger ved de inntrykkene jeg har gjort meg siden jeg fikk den (ligger langt inne i Zepto tråden, og per pm til personer som har spurt meg om den).

 

 

- Maskinen er ganske liten og lett, ca 2,3 kg.

- Den er ca 2,7 cm tykk.

- Høytalerne er plasser under skjermen, hvilket gir veldig god lyd (den beste jeg har hørt fra laptoper)

- Den blir ikke noe varmere enn andre maskiner jeg har brukt, og ser ikke på temperatur som noe problem. Har ennå ikke opplevd at den har hengt seg opp eller at spill har gått treigere mens jeg gar kjørt på maksimum grafikk o.l.

- Den bråker ikke ikke mye, men man hører det når man bruker HDD, DVD-brenning, samt at vifta slår seg på.

- Skjermen er veldig bra, er matt noe jeg ser på som en fordel da den ikke får samme "speil"-funksjonen som glossy skjermer har. Lys og god skjerm, kan stilles veldig mye ned for lenger batteritid, som forøvrig er på ca 2,5-2,75 timer ved bruk av internett/words o.l.

- Drivere: - Litt tungvint å måtte pakke ut nesten alle driverne, men egentlig ikke noe problem.

- Design: - Stilrent, ikke mye "rot". Fin matt svart overflade, med en sølvgrå kant langs tastaturkanten.

- Byggekvalitet: - Bra stivhet i skjermfestet

- Lokket tåler ganske mye press før det synes på skjermen.

- Tastaturet: Fungerer bra, gode myke knapper med god respons, men de er litt "hengende" på høyre siden fra å og æ knappen og vidre ut (kan være en feilproduksjon på min pc) men det er ikke noe problem. Stivheten i tastene er på ca same som thinkpadene, hvilket er veldig bra.

- Toutchpaden: Liten og nøytral, går stort sett i ett med resten av flaten (på godt og vondt da man lett kan havne utenfor pad området uten at man merker det noe særlig (egentlig ikke et problem)).

Tilkoblinger: - Fire USB 2.0 koblinger to på baksiden og en på hver sin side.

- Størmtilkoblingen er på venstre side

- Infrarød på fonten rett under toutchpaden.

- VGA tilkobling på baksiden

 

 

Håper dette er til hjelp :)

 

Mvh

Odovacer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...