Gå til innhold

harman/kardon vs Nad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

H/K 3480 har 2 x 120 watt i 8 ohm.

NAD C720BEE har 100 W i 8 ohm.

 

Det er mange Cervin Vega entusiaster som går for NAD. Jeg mener Harman/Kardon kan være et godt alternativ, da jeg selv har god erfaring med produkter fra Harman/Kardon.

 

Forsterkeren fra H/K veier også 4kg (!) mer enn den fra NAD.

Lenke til kommentar

Men så er ikke 100W 100W.

NAD er utrolig strenge på Watt graderingen sin, så ikke tenk på de 20W mer du angivelig får mer.

Har en NAD forsterker på 2x50W som spiller fletta av en 2x120W MOSTFET forsterker fra Pioneer.

Så ikke se bare på det.

 

Velg ut i fra funskjoner og design, det mener nå jeg.

Effektmessig tror jeg de to er ganske jevne.

Desuten kan du ikke helt nøyaktig kåre en vinner av effektkampen basert på den informasjonen.

Det er mye mer som spiller inn enn det, bla.a. hvor mye headroom forsterkeren klarer å gi ved de forskjellige motstandene osv. osv.

 

Selv ville jeg valgt NAD fordi den er 500kr billigere, og gir samme moroa.

Tenk funskjoner, design og magefølelse, for å samenligne watt i dette tilfellet kan bli feil.

 

Finner ikke noen spesifik informasjon om hvor mye strøm høyttalerene dine trekker, eller hvor kraftig forsterker som er anbefalt.

Det eneste jeg finner er at de tåler maks 200W.

 

Dersom din nåværende forsterker har en linje ut-utgang kan du kjøpe en effektforsterker, og virkelig få brukt det du har av høyttalere.

NAD C272 eller Cerwin Vega A-Serie for eksempel.

Eller NAD C372, så har du for en tusenlapp ekstra en C272 som integrert forsterker.

 

Av de tre sisste, så vil jeg anbefale deg å satse på en av NADene.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Men så er ikke 100W 100W.

NAD er utrolig strenge på Watt graderingen sin, så ikke tenk på de 20W mer du angivelig får mer.

Har en NAD forsterker på 2x50W som spiller fletta av en 2x120W MOSTFET forsterker fra Pioneer.

Så ikke se bare på det.

9223286[/snapback]

Jeg ser ikke bare på det fordi H/K er også vanvittig strenge på watt-graderingen. De er like strenge, om ikke mer, enn NAD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...