Gå til innhold

Spm. om xbox 360 og innbrenning på plasma


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kan innbrenning være et problem på plasmaskjermer ved xbox spilling? Har ikke fulgt no særlig med i det siste, men har hørt at det tidligere var et relativt stort problem. Blir jo en del statiske ikoner i bildet som f.eks. health bars, speedometeret i bilspill, lap timern, ammoteller etc. Hvor mye spilling skal normalt til før innbrenning? La oss si at jeg spiller ganske mye, om det har noe å si på den aktuelle tv'n så ville jeg sannsynligvis spilt på en 42" Panasonic TH-42PV70, spillene jeg spiller har en del statiske ikoner som beskrevet over. Ville innbrenning blitt et problem for meg over tid?

 

Spør av ren nysgjerrighet da jeg nettopp har kjøpt meg ny tv selv, og var i utgangspunktet innstilt på plasma. Endte isteden opp med Lcd, da jeg nettopp, spiller en del xbox, og kobler til pc fra tid til annen.

 

Aleksander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Kan innbrenning være et problem på plasmaskjermer ved xbox spilling? Har ikke fulgt no særlig med i det siste, men har hørt at det tidligere var et relativt stort problem. Blir jo en del statiske ikoner i bildet som f.eks. health bars, speedometeret i bilspill, lap timern, ammoteller etc. Hvor mye spilling skal normalt til før innbrenning? La oss si at jeg spiller ganske mye, om det har noe å si på den aktuelle tv'n så ville jeg sannsynligvis spilt på en 42" Panasonic TH-42PV70, spillene jeg spiller har en del statiske ikoner som beskrevet over. Ville innbrenning blitt et problem for meg over tid?

 

Spør av ren nysgjerrighet da jeg nettopp har kjøpt meg ny tv selv, og var i utgangspunktet innstilt på plasma. Endte isteden opp med Lcd, da jeg nettopp, spiller en del xbox, og kobler til pc fra tid til annen.

 

Aleksander

9216019[/snapback]

 

Viss du skal koble til PC så kjøp LCD! Men innbrenning er vel egentlig ikke et så stort problem lengre... Er vel kun image-retention folk snakker om... Det skjer jo med nye tv'er... dog LCD'er!

 

TV\Film = Plasma

Spill\PC + TV\Film = LCD

 

Eller ?

Lenke til kommentar

Som sagt; har ikke følgt så bra med i det siste, men vet det var et problem før. Hva er egentlig image-retention? Mener du sånn midlertidig innbrenning som lett fjernes med en snøbyge over natta?

 

Er forsåvidt enig i det du sier om lcd til spill og pc. Særlig med tanke på oppløsninga ved pc bruk, og innbrenning (image retention).

Lenke til kommentar
Som sagt; har ikke følgt så bra med i det siste, men vet det var et problem før. Hva er egentlig image-retention? Mener du sånn midlertidig innbrenning som lett fjernes med en snøbyge over natta?

 

Er forsåvidt enig i det du sier om lcd til spill og pc. Særlig med tanke på oppløsninga ved pc bruk, og innbrenning (image retention).

9222941[/snapback]

 

Image-Retention er vel bare på helt nye skjermer... Kan vel komme på både plasma og LCD... Skjermen må "innkjøres". Mange nevner 100+ timer.

Midlertidig er vel kanskje rette ordet ja... det forsvinner av seg selv..

 

Står en del om dette i andre tråder her. :)

Lenke til kommentar

Skjønner... :)

 

Takk for svar forresten. Interresant å høre at dere mener problemene med innbrenning ikke er så farlig lenger. Innbrente tv2 logoer er ikke særlig pent... Jeg var faktisk ganske sikker på at dette kunne bli et problem over tid, selv om skjermene selvfølgelig har blitt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...