Gå til innhold

Microsoft Visual C++ Runtime Library - Error


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått meg ett problem. Av og til, gjerne en gang til dagen, så får jeg opp en melding som sier:

 

 

Microsoft Visual C++ Runtime Library

 

Runtime error!

 

Program C:\WINDOWS\Explorer.exe

 

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.

Please contact the application's support team for more information.

 

 

Jeg får som regel opp meldingen, dersom jeg skal sette i gang ett videoklipp. Trykker jeg på ett videoklipp som ligger lagret på maskinen, så går det av og til fint. Men en uventet gang, når jeg forsøker å åpne ett videoklipp, så kommer feilmeldingen opp. (Alle ikonene forsvinner, før ikonene kommer tilbake igjen og alt fungerer fint) For å si det på en annen måte, så får jeg ikke feilmeldingen hele tiden. Altså hver gang jeg starter ett videoklipp.

 

Jeg har forsøkt å søkt i Google om problemet, uten å finne en løsning. Derfor håper jeg at dere kan være til hjelp.

 

Jeg har til og med installert Windows på nytt, for da pleier som regel alle problem å forsvinne, men denne feilmeldingen forsvant ikke. Ganske irriterende. Kan det derfor ha noe med programmene jeg legger inn etter å ha lagt inn windows. For problemet oppstår ganske fort etterpå. Etter å ha lagt inn programmene jeg bruker, så oppstår problemet. Jeg har i det siste lastet ned nye versjonen av programmer som har fungert bra tidligere (Kommer tilbake til det nedenfor)

 

Jeg har ikke hatt problemet før, men jeg fikk problemet for ca. en uke siden. Før problemet, så oppdaterte jeg ATI driver, ad-aware SE til ad-aware 2007, adobe reader, windows sine oppdateringer og divx. Kan det ha noe sammenheng med dette å gjøre. Jeg husker når jeg lastet ned Divx 6.6, og skulle åpne filen, så fikk jeg faktisk en trojansk hest. Den var faktisk lagt inn i filen. Antivirusprogrammet Antivir oppdaget problemet, og jeg fikk slettet filen. Litt merkelig at den var lagt inn i filen, når jeg lastet ned fra deres hjemmeside. Av en eller annen grunn, så installerte jeg maskinen på nytt etterpå. Da skal i hvert fall denne trojanske hesten være vekke. I bunn og grunn så er den nok det, men så oppstår problemet med Runtime. Etter å ha lagt inn Windows på nytt, så installerte jeg på nytt de nyeste versjonene av programmene mine. Denne gangen hadde ikke Divx 6.6 den trojanske hesten i seg da jeg lastet den ned. MERKELIG. Fra og med nå, så oppstår den Runtime meldingen av og til når jeg skal prøve å spille av ett videoklipp. Har lest på nettet at jeg må fjerne Google Toolbar, men den har jeg ikke installert.

 

Hva skal jeg gjøre? Trenger hjelp? Skyldes dette ett virus, en konflikt mellom programmer, ødelagt windows eller noe som har en sammengeheng med det å spille av ett videoklipp?

Jeg vet ikke, trenger derfor deres kompetanse.

Endret av tronni87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes det høre ut som virus eller noe.

9217879[/snapback]

 

Ok, ja det kan godt tenkes at det er et virus, men problemet oppstod også rett etter å ha installert windows på nytt. Så då burde viruset ha forsvunnet. Kan godt tenkes at jeg fikk viruset igjen, men det tviler jeg litt på.

Lenke til kommentar
Vel, eneste måten å være helt sikker på atman blir kvitt alle virus på, er å formatere, hvis du bare reinstallerer over den gamle installasjonen, vil viruset dukke opp så fort du starter et av de gamle programmene (avhengig av hva slags virus det er snakk om)

9219055[/snapback]

 

Jeg har formatert harddisken, eller rettere sagt stasjon C, hvor windows og alle programmene mine ligger. Altså fjernet alt innholdet på den partisjonen og så lagt inn windows på nytt. Så då er jeg ganske sikker på at viruset er fjernet, hvis jeg har hatt det. Men jeg har jo lagt inn de samme programmene igjen som jeg brukte før jeg formaterte patisjon C. Altså installasjonsfilene til programmene la jeg over på en annen partisjon, før jeg formaterte partisjon C, for å så flytte dem over til partisjon C igjen og installert dem.

 

Så jeg er ganske sikker at viruset er fjernet, hvis jeg har hatt ett. Men jeg skulle gjerne ha fått vite hvordan jeg fjerner denne feilmeldingen. Er det ingen som har fått en slik feilmelding før?

 

Takker igjen for tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...