Gå til innhold

Acer eller HP?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på jakt etter en bærbar PC til personlig- og skolebruk. Maskinen bør ikke bråke så mye og ha et godt batteri.

 

Siden jeg skal gå Medier og kommunikasjon bør den også være god nok til å ta relativt tunge programmer som Adobe Photoshop.

 

Har sett meg ut Acer Aspire 5613ZWLMi, og lurer på hvordan denne er i forhold til mine krav.

Kom eventuelt med andre forslag, helst ikke så mange tusen dyrere en Acer'en.

 

På forhånd takk :)

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg er på jakt etter en bærbar PC til personlig- og skolebruk. Maskinen bør ikke bråke så mye og ha et godt batteri.

 

Siden jeg skal gå Medier og kommunikasjon bør den også være god nok til å ta relativt tunge programmer som Adobe Photoshop.

 

Har sett meg ut Acer Aspire 5613ZWLMi, og lurer på hvordan denne er i forhold til mine krav.

Kom eventuelt med andre forslag, helst ikke så mange tusen dyrere en Acer'en.

 

På forhånd takk :)

9214348[/snapback]

 

Siden jeg ikke kunne vente mer på min dell 1520 stakk jeg innom mamoz i dag og plukket opp en acer asoire 5613zwlmi. Jeg må si jeg er strålende fornøyd så langt. Lavt støy, funker på ikke så alt for tunge spill og batterilevetiden virker å være akseptabel. Vista funker også som en drøm på denne laptopen. Du kan lese test på dinside der den ble testvinner -> http://www.dinside.no/php/art.php?id=385751 (Fikk ikke lenkefunksjonen til å virke)

 

Hvertfall er jeg mye mer fornøyd med denne enn de nye hp-maskinene vi har fått på jobb!

Lenke til kommentar

For guds skyld, IKKE kjøp HP Pavillion serien (MIN anbefaling). Leverte nettopp inn dama sin dv6000 pga den overoppheter seg og slår seg av + at nettverkskortet gjør det samme.

 

En av mine kamerater har dv9000 og den er likeså, overopphetes og slår seg av. Han støtter den opp med fire tomme røykkartonger slik at den skal få puste.

 

Man brenner seg nesten hvis man lar hånda vile lenge på styreflaten, SÅ varme blir disse HP-PCene.

 

En av de værste bærbare PC-er JEG har erfart.

 

MERK: MINE erfaringer :)

Lenke til kommentar

HP er en av de produsentene med minst problemer på sine bærbare.. Jeg har tvert i mot en helt annen erfaring. Pavillion modellene er veldig bra. Reparasjon utføres raskt, hvis det skulle være noe, de 3 første åra(privat kunde) Og som et pluss, har de et nice design.

Lenke til kommentar

Det er ikke så rart at det er mange som har hatt problemer med HP her, siden de selger mange flere maskiner. Derfor blir det feil å se etter antall personer som har hatt feil med maskinene her.

 

Men et godt råd er å oppdatere bios'en. Da vil oftest maskinen bli roligere og også kjøligere :)

Det var min erfaring ihvertfall.

 

Og husk å ikke sperre vifteutgangen, slik at ikke varmen kommer ut.

 

Heldigvis så har også HP ikke den dårligste kundeservicen :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...