Snorre Skrevet 7. august 2007 Skrevet 7. august 2007 For å si det slik. Jeg har en bærbar med Vista Home Permium 64 bits. Jeg har greid å kjøre Diablo II (Lansert i år 2000). Det ble jo utviklet til Windows 2000 og Mac OS 8.1. Dog fungerer det helt perfekt på Vista 64 bits. Jeg tror du skal greie å kjøre de fleste spill ganske bra på Vista, selv de eldre. Det må dog sies at Vista ikke har native støtte for 16 bits programmer/spill.
K-9 Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Vist de ikke funker så er det vell bare til å sette at de skal kjøres i kompitibel modus Windows Xp SP2.enda ikke hatt problemer med eldre spill, spiller blant annet AOE1, har prøvd Heroes2 på det og, Ghost recon 1 er vell også ganske gammelt, CS 1.6 BF1942 COD. Skal nå fint kunne kjøres windows 95 spill på Vista vist du setter kompitibels modus på Windows 95. 9212250[/snapback] Dette er veldig interessant, men hvordan går man fram for at ett spill skal kjøres i kompitibel modus Windows Xp SP2? Må man ikke ha Xp innlagt da? Jeg har AMD Turion 64 x2 med Windows Vista Home Premium og jeg får problemer med Icewind Dale. Da jeg prøver å save spillet, så går maskina ut av spillet for å si at jeg ikke kan save det og spør om jeg vil avslutte. Jeg ønsker gjerne å løse dette.
K-9 Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Vist de ikke funker så er det vell bare til å sette at de skal kjøres i kompitibel modus Windows Xp SP2.enda ikke hatt problemer med eldre spill, spiller blant annet AOE1, har prøvd Heroes2 på det og, Ghost recon 1 er vell også ganske gammelt, CS 1.6 BF1942 COD. Skal nå fint kunne kjøres windows 95 spill på Vista vist du setter kompitibels modus på Windows 95. 9212250[/snapback] Dette er veldig interessant, men hvordan går man fram for at ett spill skal kjøres i kompitibel modus Windows Xp SP2? Må man ikke ha Xp innlagt da? Jeg har AMD Turion 64 x2 med Windows Vista Home Premium og jeg får problemer med Icewind Dale. Da jeg prøver å save spillet, så går maskina ut av spillet for å si at jeg ikke kan save det og spør om jeg vil avslutte. Jeg ønsker gjerne å løse dette. 9258099[/snapback] Oops, jeg glemte å si at jeg oppdaterer til Office Xp SP3.
K-9 Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 Vist de ikke funker så er det vell bare til å sette at de skal kjøres i kompitibel modus Windows Xp SP2.enda ikke hatt problemer med eldre spill, spiller blant annet AOE1, har prøvd Heroes2 på det og, Ghost recon 1 er vell også ganske gammelt, CS 1.6 BF1942 COD. Skal nå fint kunne kjøres windows 95 spill på Vista vist du setter kompitibels modus på Windows 95. 9212250[/snapback] Dette er veldig interessant, men hvordan går man fram for at ett spill skal kjøres i kompitibel modus Windows Xp SP2? Må man ikke ha Xp innlagt da? Jeg har AMD Turion 64 x2 med Windows Vista Home Premium og jeg får problemer med Icewind Dale. Da jeg prøver å save spillet, så går maskina ut av spillet for å si at jeg ikke kan save det og spør om jeg vil avslutte. Jeg ønsker gjerne å løse dette. 9258099[/snapback] Oops, jeg glemte å si at jeg oppdaterer til Office Xp SP3. 9258134[/snapback] Nei, jeg fikk ikke oppdatert til Office Xp SP3 fordi jeg mangler riktig diskett, altså Office standard. Jeg har 32-biters operativsystem. Kan noen hjelpe meg med problemet angående Icewind Dale? Det er vel ikke et 16-biters spill, eller hva?
Bendorama Skrevet 11. august 2007 Skrevet 11. august 2007 (endret) ee skjønte ikke helt greia her, men vist det var hvordan du endre kompitaibel modus så er det bare å høyre klikke på spille velg egenskaper-Kompatibilitet så trykk "kjøre dette programet i kompatibilitetsmodus for" boksen så velg Windows xp (service pack 2) eller annet MS OS BTW: var voldsomt med spam men Velkomen til forumet Endret 11. august 2007 av NadaX7
K-9 Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 ee skjønte ikke helt greia her, men vist det var hvordan du endre kompitaibel modus så er det bare å høyre klikke på spille velg egenskaper-Kompatibilitet så trykk "kjøre dette programet i kompatibilitetsmodus for" boksen så velg Windows xp (service pack 2) eller annet MS OSBTW: var voldsomt med spam men Velkomen til forumet 9259711[/snapback] Beklager, jeg mener ikke å sende spam, jeg vil bare ha problemet løst. Jeg fant ut av det med å endre kompitaibel modus til XP, 98/ME osv. Men det hjalp ikke. Problemet er at Icewind Dale autosaver fra starten av. Det står: "Paused for saving" med en gang jeg starter spillet, og dette gjør at samme hvor jeg saver i spillet, så starter det helt fra begynnelsen igjen da jeg loader. Jeg har sjekket innstillingene, og det står ikke på auto-save der. Jeg har til og med lastet ned den siste patch versjonen, uten at det hjalp meg noe. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg installerte spillet Runaway A Road Adventure på vista også, men det vil ikke starte. Det var noe med en fil som ikke ble riktig installert.
ATWindsor Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Er det noen som har fått trackmania United til å fungere? EN kamerat av meg klager over at det ikke fungerer på VIsta. AtW
Bendorama Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 (endret) Har han siste patch? ellers så kan hab prøve å kjør spillet som Admin BTW: K-9 hva patch er det du har nå? Endret 12. august 2007 av NadaX7
ATWindsor Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Har han siste patch? ellers så kan hab prøve å kjør spillet som AdminBTW: K-9 hva patch er det du har nå? 9263246[/snapback] Ja, og han har også prøvd å kjøre som admin, og i kompability-modus. AtW
Bendorama Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Nyeste Skjermkort driver? Evt. akkurat hva skjer når han trykker på spillet?
ATWindsor Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Forceware 158.24, Det som skjer er at det virker som spillet skal starte, CPU-loaden går opp osv, men så kommer det bare opp "TMUnited.exe has stopped working". AtW
Bendorama Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 (endret) Prøv nyeste skjerm driver, vist er Geforce 7 series så er det ute 162.22 http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_162.22_uk.html Edit: så langt er nyste patch og nyeste skjermdriver så skal trackmania United funke, vist ikke ny skjermdriver heller funker så prøv reinstalasjon, evt når det kommer opp at trackmania United has stopd working så skal du vel kunne velge å la microsoft søke å finne om der er noe løsning? Endret 12. august 2007 av NadaX7
Anech Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Jeg har nettopp fått meg en laptop med samme OS som deg, og hadde problem i begynnelsen, men etter at jeg instalerte direct x 9.0c har alt gått bra tror ikke du får noe serlig problem bare du driter i direct x 10 og velger 9ern i stedet xD
K-9 Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Har han siste patch? ellers så kan hab prøve å kjør spillet som AdminBTW: K-9 hva patch er det du har nå? 9263246[/snapback] Jeg lastet ned patch v.106 til Icewind Dale og lastet ned en pakke med Directx 9.0 c i tillegg til de eldre versjonene som skulle følge med i pakken. Så jeg forstår ikke hvorfor det fortsatt ikke går da
Bendorama Skrevet 12. august 2007 Skrevet 12. august 2007 Må nokk desv gi opp der jeg , aldri prøvd spillet selv, og vist verken kjøre i Xp, som admin og Patch ikke funker så vet jeg rett og slett ikke det står jo at i patch V.106 så skal*Fixed potential saving problem * blitt fikset men. Det siste forslaget blir bare da og reinstalere spillet
nosync Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 (endret) http://www.vistareadygames.com/ Hjelper det meste med spill problemer på vista. Endret 13. august 2007 av nosync
Helgenen Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 (endret) http://www.vistareadygames.com/ Hjelper det meste med spill problemer på vista. 9271537[/snapback] Hmm.. Ser ikke så mye som hjelper noe på den siden der. Det man i hovedsak har der, er en oppramsing av spill som fungerer med Vista (som denne trådens begynnelse) og en god del misvisende opplysninger om drivere o.l. Dette har vi da mye bedre og mere seriøse sider på norsk for.. I mine øyne er dette et forum omtrent som det vi er på nå, - men på et annet språk. Og dårligere. Endret 13. august 2007 av Helgenen
ATWindsor Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Prøv nyeste skjerm driver, vist er Geforce 7 series så er det ute 162.22http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_162.22_uk.html Edit: så langt er nyste patch og nyeste skjermdriver så skal trackmania United funke, vist ikke ny skjermdriver heller funker så prøv reinstalasjon, evt når det kommer opp at trackmania United has stopd working så skal du vel kunne velge å la microsoft søke å finne om der er noe løsning? 9263536[/snapback] Funka ikke med nyeste skjermkortdriver heller. Det skal funke sier du? Er det bekreftet fra noe sted at det fungerer? Å la MS søke etter løsning har vel aldri noensinne ført til noe fornuftig AtW
Helgenen Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 Prøv nyeste skjerm driver, vist er Geforce 7 series så er det ute 162.22http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_162.22_uk.html Edit: så langt er nyste patch og nyeste skjermdriver så skal trackmania United funke, vist ikke ny skjermdriver heller funker så prøv reinstalasjon, evt når det kommer opp at trackmania United has stopd working så skal du vel kunne velge å la microsoft søke å finne om der er noe løsning? 9263536[/snapback] Funka ikke med nyeste skjermkortdriver heller. Det skal funke sier du? Er det bekreftet fra noe sted at det fungerer? Å la MS søke etter løsning har vel aldri noensinne ført til noe fornuftig AtW 9271866[/snapback] Bare et lite innsmett: Det hender faktisk at det blir konkret løsning fra Microsoft. Jeg fikk en glimrende løsning for et spill fra dem ved å klikke dette valget. Desverre var det ikke for det spillet du sliter med nå..
Bendorama Skrevet 13. august 2007 Skrevet 13. august 2007 (endret) Har lest ja av mange mange bruker på internett så hevder at trackmania Uniteds skal funke Endret 13. august 2007 av NadaX7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå