Gå til innhold

Pc tilkobling til tv


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp. Har lyst å koble min nye laptop med vista til tv forå vise bilder eller video snutter. Kobler opp med s-video på pc og s-video i en scart bak på tv. Får bare sort/hvitt. Så prøvde jeg med s-video på pc og via en overgang til den gule kompositt utgangen til tv. Får kun sort/hvitt nå også. Hva er feil? Må jeg ha ny skjermkort driver til mitt ati mobility x1600 kort eller? Hvor finner jeg i så fall dette. Har sett litt på Acer sine hjemmesider siden dette er en acer maskin men finner ikke noe.

 

Noen som har forslag???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, flere grunner. Har erfaring innen dette - mye erfaring. Rangert fra hyppigs og ned:

 

1. Kabelen støtter det ikke. Høres kanskje rart ut, men jeg hadde 4 kabler, alle hadde samme tilkobling, bare en av de fikk jeg farger med.

2. TV-en er satt på kompositt dekoding av input, isteden for S-Video. Se under ekterne inputs og type.

3. Datamaskinen gir feil ut. Dette kan både være synkroniseringen, NTSC/PAL som sagt, eller type. Vi her til lands bruker PAL-B.

 

Ville sett på 2 først, så 1.

 

3 er ganske uvanlig, så jeg ville vært ganske sikker på 1 og 2 før jeg tuklet med innstillingene.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har samme problem... Får ikke til å se datan på tv'n... har en HP pc med Mobility radeon x1600, og en kabel fra s-video på data til kompositt på tv. Samme kabelen funker med min stasjonære, hvor jeg har Powercolor radeon x800xl kort... har samme innstillinger, såvidt jeg kan se...

Får ikke opp noe som helst på tv'n med bærbaren, men catalyst finner tv'n min og jeg kloner den med hoved... noen tips? har sjekket instillinger på tv'n også, og jeg fant ikke noe valg mellom komp/S-video...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dere alle prøvde med s-video. Men om dere f.eks kjøper s-videosettet på Elkjøp, så plugges dette inn i scart'porten. Men om du ikke får farger, så må du nok også skaffe deg en slik:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21571160

 

Og den gule videopluggen kobler du da også i den scartpluggen.

 

Dette var løsningen for meg. Forhåpentligvis for dere og...

Lenke til kommentar

Jeg fikset dette "problemet" en gang i tiden.

Årsaken var en innstilling i skjermkort-driveren, det var noe med innstilling av utgangssignalet fra skjermkortet. Er ei liste over ulike valg, S-Video, Composit etc. Lurer på om jeg måtte bytte til Composit for å få farger, husker ikke nøyaktig, men prøv deg frem med de ulike valgene der. Og du må selvfølgelig velge PAL også.

 

Mvh

Kjetil

Endret av kjbu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...