Gå til innhold

Minimal Linux med LAMP konfigurasjon


Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp begynt å utforske på Linux, og skal prøve å lage en server av en tynn klient.

Det er en AMD Geode prosessor på 300MHz med 256 MB RAM. (Neoware kasse).

Leter etter en minimalistisk linux distro som kun booter opp i CLI,

og skal ha et L.A.M.P oppsett.....(Linux,Apache,MySQL & PHP)

Web administrasjon er heller ikke en uting....;)

Har vært innom PuppyLinux men lurer på om det finnes andre (evt. mindre) alternativer?

Skal installeres på en 2.5" 20GB harddisk og IKKE CompactFlash siden det skal brukes til database..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
med de spesifikasjonene kan en hvilken som helst distro benyttes. Populære server-distroer er Debian, Slackware eller Red Hat. ubuntu server ed. funker sikkert også flott, og er brukervennlig og har et enormt community hvis du har spørsmål.

9208853[/snapback]

 

Men anng. dette med størrelse...Hvem av disse er minst og installeres på minst mulig plass?

Har muligent tent til å lage en kasse til med minnekort som Harddisk, og da står det litt mere om plassen...:)

Lenke til kommentar

tja, jeg kjører en debian med X, fluxbox og noen andre småprogrammer fint på 512mb (i realiteten 470 ca). da har jeg fortsatt 150 mb ledig, så hvis du IKKE skal kjøre noe grafisk holder det nok fint med 512mb hvis du bruker debian. slackware har jeg liten erfaring med, men tar nok ikke noe mer plass den.

Lenke til kommentar

Last ned netinstall cd'n til debian stable.

Også huker du av kun på webserver eller noe i den durern.

Da får du innstalert apache og php4.

pluss debian uten X

 

Så for å innstalerer php5 så innstalerer du det.

Endrer i httpd.conf (eller i mitt tilfelle apache.conf siden httpd.conf er tom) i apache mappa slik at den lester php5 i stedenfor php4. (er noe include greier.) så innstalerer du mysql-common og mysql-phpmyadmin (trur jeg den het.)

da skal alt funke

Lenke til kommentar

Nei..ikke router som webserver, men liknende utseende...

Kan lastes ned et tilleggsprogram til Mikrotik som heter WinBox...

Da får man et grafisk grensesnitt som likner litt på å sette opp en standard router via web.....bare myyye mere muligheter...;)

Skulle med andre ord vært en Mikrotik Router og en server....er vi på nett da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...