roma1974 Skrevet 13. januar 2003 Skrevet 13. januar 2003 Finnes det noe windows program som setter opp en reg.pattern? Uansett, så sliter jeg med følgende: Jeg skal plukke ut alle forekomster av tall i en string hvor det er 2 eller 3 tall etterhverandre. Resten av stringen skal utelates. Om det finnes et tall alene i stringen skal heller ikke dette være med... så langt har jeg kommet: [^d2] problemet er at jeg får med absolutt ALLE tall..
oyvind_b Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Dersom du er interessert i dette fremdeles: kan du forklare litt bedre?
A_N_K Skrevet 29. januar 2003 Skrevet 29. januar 2003 Sikkert ikke så utrolig vanskelig å gjøre i C eller noe, hvis man bare sjekker ASCII-verdien til tegnene i strengen.
roma1974 Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Skrevet 1. februar 2003 Problemstillingen har jeg funnet en vei rundt nå, men jeg fikk det aldri til slik jeg forventet.. :oops: Har ennå en del å lære når det gjelder regular expressions... Om det finnes noe verktøy som kan forenkle jobben med å sette opp slike er jeg fremdeles interessert i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå