Gå til innhold

Trenger hjelp! 12-15", forslag? Travelmate 6269?


grafi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nok en tråd om ny bærbar, men jeg trenger ny bærbar veldig kjapt. Vil at den skal være portabel, liten og hendig. Bruksområdet blir skole, jobb og film/musikk/bilder. Mer eller mindre en fin multimediamaskin som jeg gjerne vil skal vare.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det best å satse på C2D? Webkamera, fjernkontroll, fingeravtrykk- og minnekortlesing er store pluss men intet must.

Prisen kan gå over 10k, men helst under (kjøper eks. moms) - billigere jo bedre :)

Skjermen må være liten og ytelsen god nok til å holde en stund. Støy og batterilevetid kan være på det normale.

 

Får jeg bedre ytelse og spesifikasjoner om jeg velger en 15,4"?

 

Disse har jeg sett på:

 

Acer Travelmate 6269

Denne frister mest.

 

Dell XPS m1330

Den óg, men er litt skeptisk til Dell, samt at den ser stygg ut (batteriet).

 

Asus W5Fe

Veldig fin, men dyr.

 

Lenovo Thinkpad T60

Hørt mye bra, men litt stor og lite for pengene sett i forhold?

 

 

Har også holdt et øye på HP Pavilion serien, de ser fine ut, men hvilken?

 

Innspill? Forslag? Erfaringer? Tips? Andre forslag?

Jeg har enkelt og greit ikke kunnskap om dette så alt tas imot med stor takk! :hmm:

Endret av grafi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg hatt som krav at jeg ikke skal ha større PC enn 13 tommer, i en helhetsvurdering endte jeg opp med m1330, og den inneholdt alle "bonusene" du nevner. Selv om det gikk mest etter hjertet og øynene, tror jeg at det blir en bra innvestering.

 

At du mener m1330 er stygg har jeg liten forståelse for, i hvertfall sett i forhold til de andre du nevner. Men uannsett, lykke til med jakten. De flotteste småmaskinene jeg har sett har kommet fra Sony, men tror ikke Vaio selges i Norge.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

jeg har tittet litt på 6292. Den ser nesten for god ut til å være sann.

Spesiellt med tanke på pris rundt 10'

Det ser ut som om den kan sammenliknes med FSC S6410 som koster nesten det dobbelte.

 

Når det er sagt har jeg leste tester av den, ikke så veldig mye skryt.

 

For min del ville jeg valgt Lenovo X61 i stede, eller enda mindre skjerm P7230.

Disse vurderer jeg da. men prisen på disse er en del høyre.

Lenke til kommentar

av dei maskinene du linka til frista dellen klart mest. vet ikke om det er der du får mest for pengene ytelsemessig, men den var fin, liten og lett(noke som for meg er grunnleggande for kjøp av bærbar pc). (ville ikke valgt 9 cell batteri). einaste minus er at det skulle gått an å velge vekk OS så hadde den blitt 1000kr billigare :(

Lenke til kommentar

Virker som om man får mest for pengene med Travelmate 6292. Og testen til DinSide (regner med at de er pålitelige?) så er det kun viftestøy som trekker minus.

 

Men jeg ser litt på Travelmate 6492, samme spesifikasjoner men med 14,1" skjerm, skjønt det ideelle ville vært å ha en 13,3".

 

Dell sin er fin den óg, men mindre ytelse sett i forhold til de andre virker det som.

Lenovo x61 blir dessverre litt for dyr tror jeg, men man får jo heller ikke så innmari mye med på kjøpet, annet enn at den er robust?

Endret av grafi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...