Gå til innhold

Mini worklog/showcase, Nor-Dan Puma 14 fot


Anbefalte innlegg

Hei, dette blir min andre worklog her i båtforumet, denne gangen er det jeg, og Kaviar her fra forumet som har kjøpt oss en Nor-Dan Puma 14 foter, 1991 mod, med en mariner 60hk 3-syl 1985mod.

 

Denne båten er det ikke så mye som må gjøres med, derfor mini worklog/showcase

 

Det som må gjøres er: (fullførte ting blir flyttet til ting som er gjort)

 

-Nye lanterner

-Fester til tank, evnt innebygd tank.

-Ny dekor

-Stereoanlegg

-Instrumenter

-Nytt elektrisk anlegg (nye kabler o.l)

-Fikse småhakk og sår i båten

Mere kommer nok ;)

 

Ting som er gjort:

-Polert opp vindskjermen så den igjen kan sees gjennom.

 

Både jeg og kaviar kommer nok til og poste i denne tråden, mens dere andre her på forumet godt kan holde dere til kommentartråden

post-93460-1186089823_thumb.jpg

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

har du solgt denne båten? mener nemlig å ha sett en eksakt lik en i Vikodden Båthavn i Gjøvik. Satt en likedan motor på den (var automatisk oljeinsprøytning på den) og båten ser veldig lik ut.

 

Edit: beklager! denne skulle i kommentartråden. var litt for rask på avtrekkeren.

Endret av schizoo
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hmm, denne tråden har jeg helt glømt hehe, har gått mer over til og bruke baatplassen.no

 

Jeg har fått gjort en hel del med båten, pussa den ned under, gikk med rettholdt for og se om bunnen var rett, sparkla opp småskader og slikt. Deretter smørte jeg på 3 lag med epoksy-grunning/antipest, og så 2 lag med hvitt racing bunnstoff.

 

De fæle grønne stripene fikk jeg tatt vekk, og båten fikk en ordentlig rubbing og polering.

 

Nye lanterner monterte jeg, og jeg rev også ut hele det gamle elektriske anlegget og la opp nytt, alt med fortinnede kabler sef.

 

Anlegg har jeg fått satt inn, 2stk 6,5" boss bak, og logitech z5500 sub foran.

 

Jeg solgte også den gamle motoren og satt på en 2005mod 50hk e-tec

 

Nye sidepaneler bla lagd, da de gamle var pill-råtne

 

Nye instrumenter, ratt og styring er også på plass, har turteller, voltmeter, trim-tilt måler og trykklogg.

 

For de som lurer på hvordan det er blitt seendes ut så ser dere det her: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link (ja den skal selges, desverre, er blitt glad i den, men skal kjøpe bil....)

 

Kan se om ikke jeg får posta noen bilder når jeg får tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...