Gå til innhold

Beste laptop, <2kg, 14,1" max 9000,-


Thelle

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg leter etter en ny bærbar pc.

 

-Den skal være lett max 2.0kg

-Ha 14,1" skjerm (absolutt ikke widescreen, 15" uten ws går bra)

-Intel core duo 1,6ghz eller mer

-Min 1gb ram, helst 2gb

-DVD-brenner, +/- og DL

-WLAN

-Minnekortleser er å foretrekke

-God batteri tid (4timer eller mer)

-Dedikert skjermkort med 128mb eller mer (ikke delt minne)

 

Håper at noen kan hjelpe meg. Takker for ALLE svar.

 

-Thelle-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg leter etter en ny bærbar pc.

 

-Den skal være lett max 2.0kg

-Ha 14,1" skjerm (absolutt ikke widescreen, 15" uten ws går bra)

-Intel core duo 1,6ghz eller mer

-Min 1gb ram, helst 2gb

-DVD-brenner, +/- og DL

-WLAN

-Minnekortleser er å foretrekke

-God  batteri tid (4timer eller mer)

-Dedikert skjermkort med 128mb eller mer (ikke delt minne)

 

Håper at noen kan hjelpe meg. Takker for ALLE svar.

 

-Thelle-

9195849[/snapback]

 

Tror ikke du får disse spesifikasjonene til under 9 000,- kr. Den letteste 14,1'' jeg vet om er Lenovo Thinkpad T60 og T61, og der er vekta ca 2,1 - 2,2 kg. T60 finnes med 4:3 skjerm, T61 bare med WS. Faktisk har omtrent alt som finnes av nyere bærbare WS. Men med dedikert skjermkort er billigste T61 ca 13 000 og T60 ca 15 000. Det er også noen av de få som kan skilte med mer en 4 timers batteritid (med rett batteri). HP Compac nc6400 (og eventuell etterfølger) er også ca 2 kg.

 

Skal du ned i den prisen du ønsker må du trolig droppe enten dedikert skjermkort eller batteritid og godta inntil 2,5 kg i vekt. Og du må trolig godta WS.

 

F.eks ASUS A8Jr, Asus A8E. Begge veier 2,4 kg, første med dedikert skjermkort. Erfaringsmessig ca 3 timer batteritid. Begge med 1280 x 800 oppløsning, og 14''. I GB minne.

 

Av 14,1'' finnes det flere til under kr 9 000,-, men ingen av de har dedikert skjermkort. Og de fleste veier ca 2,3 - 2,5 kg og batteritid jevnt over på +- 3 timer.

 

Dell Latitude D630 kan fåes til under 9 000,- kr, men også her uten dedikert skjermkort.

 

Konklusjon, du må nok gi ved dørene her.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Min aopen gl1557 veier 2kg blank.

Den har 15" og dedikert skjermkort og kostet kun 9k i sin tid.

 

Men nå skal man ha en ny en. Og den skal være portabel. Synes en bærbar er litt for klumpete når den veier over 2,5kg og har WS.

Man skal jo ha den med seg :/

 

-Thelle-

Lenke til kommentar
Min aopen gl1557 veier 2kg blank.

Den har 15" og dedikert skjermkort og kostet kun 9k i sin tid.

 

Men nå skal man ha en ny en. Og den skal være portabel. Synes en bærbar er litt for klumpete når den veier over 2,5kg og har WS.

Man skal jo ha den med seg :/

 

-Thelle-

9196147[/snapback]

 

Har aldri sett Aopen 1557 med lavere spesifisert vekt en 2,7 kg, og det gjelder alle andre med samme barebone, faktisk sier AOpen sine specs 2,77 kg. Faktisk har jeg aldri sett en 15'' lavere spesifiser en 2,4 - 2,5 kg, og det er Lenovo Thinkpad T60. Så hva som er fjernet på din aner jeg ikke (uten batteri?).

 

En 14,1 WS på 2,1/2,2 kg er klart mindre/lettere enn en 15''. Og er ikke det bra nok, så går du for 13,3''. Da klokker du ut på 1,9 - 2,1 kg.

 

Men 1557 var klart en av de bedre og rimeligere bærbare for noen år siden. Og normalprisen var vel ca 14 000/15 000 med OS så vidt gamle prislister forteller meg.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Jeg veide min Aopen 1557. Vekta viste 2,009kg :D

9196364[/snapback]

 

 

Da har du enten en veldig rar vekt eller så har du tatt ut batteri, optisk stasjon og mye av innmaten. En Aopen 1557 veier som skrevet ovenfor rundt 2,8 kg. Det er i dag veldig vanskelig å finne maskiner uten widescreen, og de som finnes er dyrere enn nødvendig da det er vanskelig å få tak i disse skjermene.

 

Den letteste maskinen med en 15,1" skjerm (ikke widescreen) er Asus V6 som veide 2,4 kg. T60 som nevnt ovenfor veide 2,4-2,5 kg med tilsvarende skjerm.

 

I dag har HP noen modeller med 15,4 wide som ikke koster så alt for ille en vekt på 2,5-2,7 kg.

 

14,1" modellene veier alt fra 2 til 2,6 kg enten om det er wide eller ikke.

Lenke til kommentar
Dell m1330 burde passe greit, men da må du opp i pris.

9196505[/snapback]

 

Jeg tenkte akkurat det samme..

 

Han kan enten nesten treffe cirka 9k kravet med pris hvis han går for 1,5GHz prosessor og 1gb ram, uten skjermkort og med bra batteri (med god skjerm blir det vel nesten 10).

 

Eller han kan øke prisen og få oppfylt alle krav unnatt skjermstørrelse og widescreen-biten ville jeg tro..

Lenke til kommentar

Lenovo har nettopp lansert en versjon av T61 med 14" XGA (modellnr.: 8897 og 8898). I Norge finnes disse kun med integrert grafikk, men jeg ser at de selges i utlandet med NVIDIA quadro NVS 140m som mer eller mindre tilsvarer NVIDA GF 8400GT. Du kan jo ringe Lenovo og høre om disse modellene (8891 og 8892) kommer til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...