Gå til innhold

Reisestativ (Gorilla pod og andre små stativ).


Anbefalte innlegg

Etter ønkse fra Mr.Oslen tar jeg diskusjonen om stativ i ny tråd.

 

Skal ut å reise og tar ofte bilder der det er lite lys tilgjengelig. Lurer derfor på om noen har Gorilla pod zoom (den største utgaven) eller andre små stativ til dslr? Tenker først og fremst på noe som tar liten plass når det er lagt sammen (maks 30 cm) og klarer å holde kameraet stabilt.

 

Erfaringer og tanker mottas med takk.

 

Tenkte i utgangspunktet å holde meg under 1600,-. At stativet ikke kan strekkes langt ut er ikke av betydning. :)

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ofte med meg en slik:

 

2703_l.jpg

 

 

fra Cullman, med et manfrotto kulehode. Fungerer ok. Selve tvingen er solid, men bli litt tung. Har tenk å se på en gorillapod zoom slr, jeg også. Fint om noen kan bidra med erfaring ang den.

Endret av jangul
Lenke til kommentar
Har tenk å se på en gorillapod zoom slr, jeg også. Fint om noen kan bidra med erfaring ang den.

 

Jeg har denne, og finner den litt for "veik" for min D200. Nå er dette et relativt tungt & solid hus, men selv med et lett objektiv føles gorillapoden ustabilt. Og med noe sånt som en Nikkor 17-55 2.8 klapper den mer eller mindre sammen.

 

Jeg synes at gorillapoden er et kult konsept, men sjekk først hvordan den funker med ditt kamera.

 

Thor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...