Gå til innhold

Treider vs BI butikk\varehandel ledelse i Oslo


per0

Anbefalte innlegg

BI har noe som heter og Treider har noe som butikkledelse. Har noen her noen erfaring med noen av disse skolene\linjene?

 

Har Treider noe opptakskrav, ser de noe på karakterer?

 

Har BI noen andre opptakskrav, i form av at de ser på hva slags karakterer man har?

 

Noe annet jeg burde vite?

Endret av per0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treider? Mener du trader? I så fall er det vel snakk om kjøp og salg av varer, gjerne uten at man ser dem. Kan tenke meg til at en slik linje har en del internasjonale fag, samt en del juss eller fag som omhandler eksempelsvis EU-regler.

 

Varehandelsledelse tipper jeg har mer logistikk i seg?

 

Bare gjetter jeg da :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har selv ikke gått noen av linjene, men jobber som avdelingsleder i en stor matbutikk. For å si det sånn, utanningen fra Treider vil være null verdt om det er butikksjef du vil bli. Det man ser etter er en med erfaring eller utdannelse fra BI Varehandelledelse.

Se litt rundt på stillingsannonser fra diverse dagligvarekjeder, så ser du at de fleste nevner NVH/BI som et av kravene.

Vil du nå langt er nok BI rette veien å gå =)

 

Og et lite tips, vet ikke hvilken bransje du sikter deg inn mot, men få deg en deltidsjobb i en matbutikk, møbelbutikk osv om du skal ta den utdannelse. Vet i hvertfall at i dagligvarehandelen er det mye intern rekrutering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...