Gå til innhold

Ef-s 17-55mm + 400d på auto...(til gamlefar)


Anbefalte innlegg

Har 400d og kit linse. Vil min 60år gamle kunne ta supre bilder med alt på auto dersom jeg kjøper canon 17-55mm? Han er mest opptatt av å ta litt klassebilder, og bilder av barna ute på fjelltur og slikt. Dslr ble for avansert til at gamlefar orket å lære seg å anvende det. Jeg ønsker et lyssterk objektiv som kanskje gir litt flere muligheter enn fastobjektiv(50mm 1.4USM)

 

Spørsmålet blir om han får utnytte mulighetene et slikt profft objektiv vil gi, selv med å bare benytte autoinstilling?

 

Kan hende far ville foretrukket størrelsen på et 50mm fast...eller tamron 17-50mm 2.8

 

Bruk: Elever(ute/klasserom), portretter til navnelister med bilde, + fjellturer og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

For å ta supre bilder bør han gå bort i fra automatiske innstillinger. Det er ikke SÅ vanskelig å skyte manuelt. Å lære seg å bruke kameraet vil være en mye bedre investering enn dyr optikk. Bildekvaliteten vil selvsagt bli bedre med dyr optikk, men å bruke 9k når man kun skal bruke grønn firkant; det blir litt drøyt. Da hadde jeg heller gått for et Tamron 17-50 mm f/2.8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...