DJViking Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 (endret) Jeg prøver å få stilark på nettsiden, men filen vil ikke lastes inn. <html> <head> <link href="../css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </title></title </head> <body></body> </html> Hvis jeg setter innholdet i style.css som <style></style> så virker den, men ikke når jeg har det i egen stilark fil. Er det noe som er galt med denne HTML koden? Endret 1. august 2007 av DJViking
Runar0 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Vel er er noen småfeil i html koden din. </title></title skal vere <title></title> Pass på at ../css/style.css eksisterer
-Teddy- Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Linken du bruker til style.css, virker den? ../css/style.css vil si at det i mappen over htmldokumentet er en mappe kalt "css" som inneholder style.css. Om de ligger i samme mappe blir linken bare <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
DJViking Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 (endret) style.css eksisterer ja Katalogstrukturen min er jsp -- jsp nettsider css -- style.css Disse to katalogene er sidestilt på samme nivå ../css/style.css vil gå ned ett nivå og der inn mot /css Endret 31. juli 2007 av DJViking
Ståle Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 ../css/style.css vil gå ned ett nivå og der inn mot /css ../css/style.css vil gå opp et niva, og ned til css og finne style.css i den mappen
DJViking Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 (endret) ../css/style.css vil gå ned ett nivå og der inn mot /css ../css/style.css vil gå opp et niva, og ned til css og finne style.css i den mappen 9184248[/snapback] Jeg mente egentlig opp da nå du tenker på en trestruktur. Da jeg sa ned mente jeg at den gikk til parent mappen. Når nettsiden klarer å finne ../header.jsp så må den nå kunne finne ../css/style.css Endret 1. august 2007 av DJViking
-Teddy- Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Dy har ikke lurt inn et mellomrom for mye et sted da? Det må jo være noe galt med den banen...
DJViking Skrevet 1. august 2007 Forfatter Skrevet 1. august 2007 (endret) Dy har ikke lurt inn et mellomrom for mye et sted da? Det må jo være noe galt med den banen... 9185160[/snapback] Mellomrom? <%@ include file="../css/test.jsp" %> virker , men den benytter likevell ikke <link href="../css/style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> som ligger i samme mappe. Edit: Jeg fant problemet. Det var ikke nok å bruke en relativ sti, men måtte bruke den komplette stien. "/MinWebApp/jsp/css/style.css" Endret 1. august 2007 av DJViking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå