Gå til innhold

Hjelp til Medieval: total war

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg Medieval og lurer på noen ting:

1. Jeg sliter med at jeg ikke har nok penger til å oppgraderer mur osv, hvordan skaffer jeg meg penger?

2. Hvordan kan jeg bli kvitt disse Inquisitors, som kommer å får folkene mine brent?

3. Når min Merchant står på et sted hvor jeg kan tjene 10 "spenn" (husker ikke hva det heter) per runde, så kommer en fremmed merchant og gjør slik at min merchant forsvinner. Hvorfor det? og hvordan kan jeg unngå det?

4. Jeg har inngått trading avtaler med forskjellige land, hvordan trader jeg med dem?

tusen takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Jeg sliter med at jeg ikke har nok penger til å oppgraderer mur osv, hvordan skaffer jeg meg penger?

2. Hvordan kan jeg bli kvitt disse Inquisitors, som kommer å får folkene mine brent?

3. Når min Merchant står på et sted hvor jeg kan tjene 10 "spenn" (husker ikke hva det heter) per runde, så kommer en fremmed merchant og gjør slik at min merchant forsvinner. Hvorfor det? og hvordan kan jeg unngå det?

4. Jeg har inngått trading avtaler med forskjellige land, hvordan trader jeg med dem?

tusen takk

9174836[/snapback]

1. først bør du prøve å ta mest mulig rebel byer. lurt å få opp skatten i alle byene dine. ikke tren for mangle soldater, de koster en del :(

2. bruk snikmordere :D eneste løsningen eg he. De komme når d e tein te herotik i landene dine.

3. ane isje :hmm:

4. pleier å drite i d:P, får jo litt kver runde å d nøye eg mg me.

Ps: første total war spele ditt?

Skrevet

tusen takk

9174836[/snapback]

1. Første dugjør når du starter spillet er å ta så mange rebel byer du kan. Byer gir mye mer penger enn et castle. Når du har ekspandert så langt du kan, begynner du å lage jordbruk i byene.Ports gir også en bra profit men det avhenger at du har traiding avtaler.

I begynnelsen er fred med dine naboer viktig,fordi du trenger gode bein å stå på først.Minimalt med units.

2.Inquisitors kommer til deg fordi paven ikke er fornøyd med arbeidet du gjør for han og kristendommen. Bygg kirker og lag prester.Delta også i alle korstog.Et godt forhold til paven er alfa omega i begynnelsen.

3.Det som skjer med dine Merchants er at andre kommer og kjøper din handel/trade. Her er et godt tips hvordan du ungår det. Finn en trade som gir god profit,send en av dine generaler dit. Bygg så et fort oppå resursen på kartet og sen Merchant in i fortet.Der kan handelen din foregå uten at han blir kjøpt opp. Du kan ha opptil 20 Merchanter i et fort så her kan det bli mye penger.

4.Trading med de andre foregår automatisk via havnene dine etc.. Det er aalltid viktig og ha et godt forhold med dine naboer og vist krig er siste utvei,så vent til de angriper deg. Vist du da har et godt forhold til paven,,så bortviser han dem fra kristendommen og du kan herje fritt med deres byer.

Håper dette hjelper :)

Skrevet

Dette hjalp masse, tusen takk. Da har jeg noen fler spørsmål:

1. Hvordan får jeg brukt snikmordere, hva skal jeg trykke for å finne de liksom?

2. Hvis jeg lager masse prester, hvor skal så de være, hvor skal jeg plassere de liksom?

3. Hvordan bygger jeg et fort oppå ressursen på kartet?

jess, dette er mitt første total war spill..og for å si det sånn, jeg har MANGE units, lite penger åsånn..men det kommer seg vel etterhvert, med litt hjelp fra dere så :)

Sånn btw, så er jeg frankrike!

Takker for all hjelp

Skrevet

1. Hvordan får jeg brukt snikmordere, hva skal jeg trykke for å finne de liksom?

2. Hvis jeg lager masse prester, hvor skal så de være, hvor skal jeg plassere de liksom?

jess, dette er mitt første total war spill..og for å si det sånn, jeg har MANGE units, lite penger åsånn..men det kommer seg vel etterhvert, med litt hjelp fra dere så :)

Takker for all hjelp

9176831[/snapback]

synes personlig det er littere å starte me england når jeg begynnte. først må du bygge byggningen der du kan lage spy. så etterpå kan du lage snikmordere. alt du gjør er at du trykker på den personen/byggningen du vil snikmorderen din ska drepe/ødelegge. Til høyre står d hvor stor sjase du har til å lykkes. Jo mer du lykkes jo bedre bli den. Snikmorderen din kan også bli drept i forsøket. lykke til :)

Skrevet

Takker for all hjelp

9176831[/snapback]

1)

Du lager/rekrutterer snikmordarane i byane* dine. *merk det at byane dine må ha dei rette bygningane for å lage snikmordare. er ikkje sikker på hvilke bygninger dette er snakk om.

2)

Etter som du flytter på prestane for kvar "region" (landområde, stat.. kall det kva du vil) konverterer prestane du har lagd denne regionen til din religion. Sånn at viss du lar ein prest stå i ein region, så skal han konvertere dei fleste innbyggarane til religionen din. (Enten kristendom eller Islam viss du speler som f.eks Tyrker.)

3)

Kva meiner du med eit fort oppå ein ressurs?

Meiner du bare å lage eit enkelt fort?

Du må ha eit familiemedlem (du finner sikkert nokre i hovudstaden din). La familiemedlemet få ein spasertur, og så ser du på bildet her: http://www.criticalgamers.com/archives/pic...l2TotalWar2.jpg

heilt nede til høgre ser du tre "knapper." frå høgre; Ei tønne med penger oppi, ridderhjelm og til slutt noko som skal forestille eit fort.

Trykk der så kjem du deg nok litt lenger :)

Lykke til vidare. Ser dette er ditt første total war spel.

Eg begynte med Rome; total war. Vart hekta fra første minutt! :)

Skrevet

Takker igjen :)

1. hvorfor skal jeg la familietmedlemmet få en spasertur?

2. Hvordan "trener" jeg opp generalene mine slik at de blir bedre til å lede en kamp?

3. Så det du sier er at jeg skal bare la prestene mine gå rundt på kartet?

Skrevet
Takker igjen :)

1. hvorfor skal jeg la familietmedlemmet få en spasertur?

2. Hvordan "trener" jeg opp generalene mine slik at de blir bedre til å lede en kamp?

3. Så det du sier er at jeg skal bare la prestene mine gå rundt på kartet?

9178556[/snapback]

viss du skal lage et fort tar du en av familiemadlemmene dine ut av byen/slotte dit.

så går du dit du vil ha fortet å trykker der dt stå bygg fort (huske isje heilt ka d står)

d ser du på antall stjerner generalen he på siå av sg. jo flere slag jo mer erfarenhet.

mm, bare la presten din være i den provinsen du vil ska øke f.eks islam

Skrevet (endret)
åjaa, men hvordan får jeg flere generaler?

sliten litt med det for øyeblikket, en by er uten general =/

9180633[/snapback]

Generaler er familie medlemmer. Vist generalene du har nå ikke gifter seg og får barn,så får du ikke så mange nye generaler. Av og til for du spørsmål om du vil adoptere en general, men husk at han blir et familie medlem så ikke ta hva som helst. Du trenger ikke generaler i hver by. Generaler får best trening av og sloss.

Send dine prester dit hvor islamen dominerer. De stiger for i gradene da og blir fort en av pavens utvalgte menn.

Men pass på at kristendommen dominer i dine egne provinser. For mye blanding av religion i en provins betyr som oftes trøbbel.

Endret av Spacemonkey
Skrevet

Tusen takk for alle svarene, det har hjulpet meg masse!

jeg har nå startet opp på nytt med england, og har rundt 20000 i økonomi, byene er bra utrustet og jeg kan trene bra soldater.

jeg har ingen stor hær, men heller en liten i hver by, som jeg samler når jeg skal angripe!

Utrolig bra spill :)

Skrevet (endret)

har bare noen siste spørsmål jeg da:

1. Er meningen at jeg BARE skal gjøre oppdragene jeg får?

eller er det bare å kjøre i vei å ta over andre byer osv?

2. Kan jeg velge hvem som skal være guvernør i byen min?

3. Når jeg ikke har en general i byen min, så lages det plutselig units av seg selv, hvordan stopper jeg det?

Endret av GamEzoR
Skrevet

Du MÅ ikkje gjere oppdragene. Du kan like godt køyre din eigen veg.

MEN i begynnelsen av spelet er det viktig at du har eit godt forhold til paven. Er ikkje kjekt å få korstog i mot seg når du har eit par byer og liten hær.

Pluss du kan tene penger på det, få soldater osv.

Kort sagt: Gjer oppdragene i begynnelsen. Når du har blitt betre i spelet og klarer deg aleine uten allierte, gje blaffen i oppdraga.

Ein eller anna gang blir du nøydt å svikte paven uansett.

Skrevet

2. Kan jeg velge hvem som skal være guvernør i byen min?

3. Når jeg ikke har en general i byen min, så lages det plutselig units av seg selv, hvordan stopper jeg det?

9183908[/snapback]

Den beste generalen i en settlement / castle blir som regel satt som guvernør. Du kan sende generalen din ut, og sette inn en ny slik at han er den eneste generalen der. Dermed blir han guvernør uavhengig av hvor skikket han er.

3. Skru av Auto-Manage (liten hake på settlement/castle-scroll)

Skrevet

Begynner å få det til nå ja :D

men EN ting jeg lurte på, hvis jeg har for stor hær, altså for mange folk slik at det koster så mye i "upkeep" eller hva det heter.

Hva gjør jeg da?:)

Skrevet

Du kan disbande units - dobbeltklikk på "unit card" og så vil det være en liten, rund knapp på venstre side eller noe slikt som det står "disband unit" på. Eventuelt får du skaffe deg flere inntekter :)

Skrevet

Men hvis jeg disbander units, det vil si at de aldri kommer tilbake ikke sant?

Så da har jeg jo tapt masse penger på det..siden jeg lager de, også "sletter" de igjen.

Skrevet

Det stemmer, du taper kostnaden for å rekruttere dem, samt det du har betalt per runde i "upkeep" sålangt. Prøv og ikke lag så mange soldater i utgangspunktet. Tenk på å produsere soldater til fronten din der det er nødvendig, de byene du anser som minst sannsynlige mål for en fiende trenger kanskje ikke like mange soldater stasjonert.

Det er også nesten helt nødvendig at du kun kriger på en front av gangen, i hvertfall i begynnelsen når du ikke er stinn av penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...