lupah Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Noen andre som merker noe til høyere latency? På de 2 serverne jeg spiller mest på har jeg ofte en latency rundt 180-330ms. Tidligere har jeg vært på 70-140ms, og da hadde jeg tregere linje også - Rundt 2mbit. 6mbit ned, 1mbit opp nå. Kjører ikke trådløst atm. Vet ikke om blizzard har problemer eller om det er noe rart med linja mi. Når jeg sjekker hastigheten er det korrekt i hvert fall.
Bagh Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Jeg har falt ned Lå stabilt på ca. 103, nå ligger jeg på 62.
lupah Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Skrevet 30. juli 2007 Jeg har falt ned Lå stabilt på ca. 103, nå ligger jeg på 62. 9174080[/snapback] Ugh, er det serverne da? Er på Grim Batol og Dragonblight :b
PSV Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 Har merket litt i det siste ja.. Rundt klokken 23.00 - 23.30 på kvelden lagger det som ett helvete i 10-15 minutter. HVER natt. Holdt på i 2-3 uker nå, og irriterer. Utenom denne tiden er jeg fortsatt mer eller mindre stabilt rundt 40-45 ms. Jeg kjører trådløst om det spiller noen rolle.
lupah Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Skrevet 30. juli 2007 (endret) Kan benytte sjansen til å spør; Har noen tips til å få lavere latency? Har nettopp gått fra mac til pc og vet ikke helt om det er noen instillinger i Vista jeg bør fikse på, evn andre ting jeg kan gjøre. Spiller addons en rolle f.eks? Har det noe å si om jeg setter en fast ip? Vet ikke om jeg må åpne noen porter i Vista/rpå routern Endret 30. juli 2007 av lupah
Ildflue Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Kan benytte sjansen til å spør; Har noen tips til å få lavere latency? Har nettopp gått fra mac til pc og vet ikke helt om det er noen instillinger i Vista jeg bør fikse på, evn andre ting jeg kan gjøre. Spiller addons en rolle f.eks? Har det noe å si om jeg setter en fast ip? Vet ikke om jeg må åpne noen porter i Vista/rpå routern 9176942[/snapback] Bytt ISP til fiber
JCH6 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 (endret) "Bytt ISP til fiber " lol Litt OT det da, som om det hjelper på Vista. Men ISP må du vel ha uansett eller har du privat fibertilgang til nettet? Endret 31. juli 2007 av JCH6
lupah Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 Hehe, okey jeg er bra noob på sånne ting, men har det noe å si om jeg bruker kabelnettet eller fiber altså? Atm får jeg internett gjennom kabel.
JCH6 Skrevet 31. juli 2007 Skrevet 31. juli 2007 Hehe, okey jeg er bra noob på sånne ting, men har det noe å si om jeg bruker kabelnettet eller fiber altså? Atm får jeg internett gjennom kabel. 9179276[/snapback] Nei, det betyr ikke noe hva slags type nettverkstilkobling du har. Det har vel kun betydning for hvor stor hastighet du kan få levert fra operatør. Endring eller åpning av porter har heller ingen betydning for latency. Fast IP tror jeg heller ikke har noe å si. Det er noen variabler du kan tweake på i Windows som f.eks. pakkestørrelse, men vanligvis er det lite å hente på det, dersom du ikke har spesielle problemer med nettverkstilkoblingen.
lupah Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Skrevet 31. juli 2007 (endret) Nei, det betyr ikke noe hva slags type nettverkstilkobling du har. Det har vel kun betydning for hvor stor hastighet du kan få levert fra operatør.Endring eller åpning av porter har heller ingen betydning for latency. Fast IP tror jeg heller ikke har noe å si. Det er noen variabler du kan tweake på i Windows som f.eks. pakkestørrelse, men vanligvis er det lite å hente på det, dersom du ikke har spesielle problemer med nettverkstilkoblingen. 9180647[/snapback] Ok, greit å vite! Vel, det "lagger" ikke når jeg spiller wow, men det er irriterende at jeg har ms på 140-280 og ikke skjønner hvorfor. I pvp er det jo best å ha så bra latency som mulig. Jeg har som sagt 6mbit linje, bruker Apple Airport Extreme router, har helt ny maskin som kjører Vista. Kan type router, type kabel mellom router og pc, firewall-/antivirusprograminstillinger ha noe å si? Tror ikke firewallen eller antivirusprogrammet har noe å si ettersom latencyen er den samme som på mac'en som ikke hadde antivirus eller firewall som blocka, men om det er noe spes jeg bør gjøre så er det bare til å komme med tips. Er ikke så "inne" i pc etter å kun brukt Mac i flere år. Oppgraderte nylig fra 3mbit til 6mbit linje, og fikk også dobbelt så rask opplastningshastighet (fra 500 til 1000). Merka dog ingen spes forskjell mtp latency. Skjønner ikke hvordan folk får 40-100ms i latency. Er det rett og slett wow som har forandra seg såpass, og du trenger en superlinje (20mbit, 100mbit osv) for å få skikkelig bra latency? Har testa linja på itavisen, og hastighetene der stemmer. Endret 31. juli 2007 av lupah
Jan Åge Skrevet 1. august 2007 Skrevet 1. august 2007 Latency kan variere på hvilken ISP man har, men det som ofte er felles for norske ISP'er er at selve rutingen fra vårt rike til Telia i Frankrike rett og slett suger. Eller den er blitt bedre det siste halve året, men den slår ikke rutingen som f.eks Nederland får til Telia. Det er ihvertfall min erfaring. Selv så er jeg så heldig at jeg får satt opp ruting gjennom Nederland på den porten wow-klienten bruker, noe som gir meg konstant 58-62ms. Jeg tror ikke du vil få bedre latency når du oppgraderer fra eks. 3mbit til 6mbit. "Bredbåndet" er allerede stort nok til at små wow pakker får plass. Tviler også på at antivirus eller firewall lager bråk, det som skjer oftest er at de enten sperrer eller "slipper forbi".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå