Gå til innhold

Asus Striker Basic vs. Asus Striker Extreme!


ovinn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurer bare på hva som er hovedforskjellene på disse hovedkortene? Hva er lurt å kjøpe? Extreme-kortet er jo billigere, hvorfor?

 

Og så noen hadde problemer med lyden, hva kan gjøres for å fikse dette? Er et eksternt lydkort lurt, fra f.eks. Logitech?

 

Det skal evnt. brukes sammen med E6750, 8800GTS og noen Corsair Dominator brikker (800) (Andre anbefalinger? Skal gi dere en link til litt nyttig fakta om 8xxx-serien)

 

Tusen takk for svar :)

 

Øyvind

 

EDIT: Nevermind om prisen, det var et demo-kort som dro ned prisen så kraftig!

 

Link til prisguide finnes her:

Asus Striker Basic

Asus Striker Extreme

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har dere noe som kom frem i worklogen min på Bit-tech:

 

With any card other than nvidia 8600, 8500 or HD 2600, 2400 your cpu will be used up to 50% for decoding (only about 1-6% with 8500, 8600 or hd2600, 2400). Temps still seem a bit high though. Doesn't seem to be enough air flow. Mounting rear exhaust fan on the outside can help. Maybe should have worked the top S into a fan design.

Link: Her

 

Ser ingen annen forskjell enn at Extreme-kortet har stor bundle, og noen flere tilkoblinger, samt optional fan til chipset. Ingen som har et av kortene som kan anbefale eller ikke anbefale det? :)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Jeg har Extreme-kortet og er svært fornøyd med det.

 

Trenger du kontaktene som er ekstra og bundle-greiene som følger med, kjøper du dette, hvis ikke kjøper du det andre.

 

Jeg har ingen problemer med lyden heller.

Blir du plaget med lyden, som noen har opplevd, disabler du det ev. i bios og setter i et annet lydkort.

 

Hvis du ser nærmere på kjøle-løsningene på de to kortene ser du en klar forskjell.

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...