Gå til innhold

Pc til video redigering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei forsøkte og sette opp en pc som skal brukes til video- bilde-redigering

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51621

 

Eg lurer på om eg trenger bedre skjermkort og om en raptor disk gjør ting raskere?

Trenger eg bedre prosessor og er det formye ram?

Hva mangler eg?

 

PeeT

9172256[/snapback]

 

Jeg ville kjøpt en kraftigere cpu! Hvis du planlegger å kjøre XP er det ingen vits med 4gb ram, XP kan bare benytte 3.

 

Hvis budsjettet ditt er 6000-7000 ville jeg prioritert annerledes.

Du trenger ikke cpu vifte, intels boxed vifter er gode nok.

Skjermkortet ditt er ganske skralt, det egner seg ikke til nye spill. Hvis du ikke skal spille ville jeg heller kjøpt et enda billigere og brukt penga på bedre cpu.

Du trenger ikke Sli hovedkortet, jeg ville lagt i litt mer penger og kjøpt noe mer fremtidsrettet som GA-P35C-DS3R dette kortet har også en god raid kontroller.

Hvorfor har du valgt et så dyrt kabinett? 400W er heller ikke allveden i disse dager.

Jeg har selv en spinpoint 500gb og er meget fornøyd med den. Et to diskers raid-oppsett ville nok også gi deg forbedret ytelse. Jeg er ikke sikker på om en raptor har så stor effekt i forhold til hva det koster. Når du driver med videoredigering er det nyttig å ha scratch-disk og system på hver sin harddisk.

Lenke til kommentar

hei, ser at du tok noen av kommentarene til etteretning :)

 

jeg har et par ting å annbefale.

 

8500 gt er noe dritt, for 100,- ekstra får du Sapphire Radeon HD 2600 XT 256 MB som yter 3 ganger så mye. Sjekk tom's hardware sin rangering over grafikkkort her: http://www23.tomshardware.com/graphics.html

 

Mange P35 baserte hovedkort er litt kresene på ram-en, inkludert GA-P35C-DS3R. Jeg vet ikke hvordan den du har valgt fungerer men har sett at GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB til 874,- er blant de som Gigabyte selv har testet og "godkjent".

 

Skal du kjøre raid må du ha to identiske harddisker.

Endret av Talgtapp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...