Gå til innhold

Flere barneportretter til kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første bildet er helt klart best av de tre. Komposisjonen er meget god og teknisk er bildet av høy kvalitet.

Det andre bildet lider litt når øynene hennes ikke kommer i midten, fører til en liten ubalanse i bildet.

Tredje bildet var også fint, men alt i alt litt mørkt. Hvis vi sammenligner med det første bildet hvor bakgrunnen var mørk, så markerer ikke ungen seg like godt på det siste bildet.

Lenke til kommentar

Takk for fin kritikk.. Jeg er stort sett enig..

 

Jeg har tatt flere bilder av denne ungen før, og nok en gang understreker resultatene at mitt nye objektiv er vesentlig skarpere enn mitt forrige. Også min fotografiske kunnskap har forbedret seg, merker jeg, når jeg sammenligner mitt første "portrett" med det jeg får til den dag i dag.

 

Igjen, takk for fin kritikk.. :)

Lenke til kommentar

Hei, barnefoto driver jeg en del med, så jeg kan jo komme med noen innspill..

 

Først, slå av den #¤%&%¤# blitzen!, legg hånden på hjertet og lov meg høyt og hellig at du ALDRI mer skal bruke direke blitz til portretter. :)

 

Da ender du opp med flate og lite pene hudtoner som i bildene her, det blir aldri pent. Direkte blitz er fy-fy NR 1!

 

Jeg synes de er for tett på, barn har et tydelig kroppspråk som ofte gjør bildene mer uttrykksfulle, utsnittene dine virker også noe tilfeldige, litt snål kutting. Så bruk en videre brennvidde, stor blenderåpning for å få bakgrunn diffis, og sørg for øyekontakt.

 

Naturlig lys å utnytte finner du overalt, spesielt lys fra vindu(ikke direkte sollys) kan være mykt og fint. Blitz må unngås for enhver pris....

 

OM du ser deg nødt til å bruke blitz, må du bonce den i hvite tak eller vegger, dette skaper slett ikke optimalt lys, men det er i hvertfall uendelig mye finere en rett-i-fleisen-blitz.

 

Send meg en mail, så kan jeg sende deg noen eksempler...

 

 

ps. nevnte jeg at du ikke bør bruke blitz? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...