Gå til innhold

Vostro 1500 vs Inspiron 1520


Anbefalte innlegg

Noe jeg synes er rart.

 

Hvis jeg er på dell.no og skal bestille en Inspiron 1520 med specs:

 

2.0 ghz cpu

160gb hdd

9 cellers batteri

 

så blir totalpris 11,426.25

 

men hvis jeg skal bestille en Vostro 1500 fra samme sted med samme specs:

så blir totalpris 9,818.75 kr og da får jeg i tillegg med en gratis printer og betaler 120,- for en usb-printerkabel.

 

Den eneste forskjellen som jeg har sett når det gjelder system er at vostro kommer med vista business og inspiron kommer med vista home premium..

 

Jeg vil da si at Vostro er da vitterlig et bedre kjøp??

 

edit: OK ser at begge tilbudene er med "gratis" printer, men uansett da, hvorfor blir vostroen billigere?

Endret av BagBiter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Hvorfor prisforskjellen er så stor aner jeg ikke, i mine øyne er ikke multimediataster og valgfri farge på lappen ikke verd 1,5 løk. I forhold til konkurrentene er vostro billig, og dell 1520 er litt dyr. Sammenlignet med multicom, som er den billigste laptopen med santa rosa.

 

 

Dell vostro 1500: 10 106,-

Dell 1520: 11 595,-

 

 

 

Disse prisene kan sammenlignes direkte, da jeg valgte vostro med innebygd kamera, prisene er ink.mva og frakt.

Frakt er ink. på vostro 1500, dette står helt klart og tydelig under pc'en som tilbud frem til 01.08.

 

Vostro 1500 har multimedia knapper slik jeg kan se utifra bildene.

 

Vostro 1500 har vista buisness, etter hva jeg har hørt skal dette kunne byttes mot home premium for et fratrekk på 300,-

 

Vostro 1500 er mer solid enn 1520 (tett tastatur bl.a.)

 

Dell 1520 har i mine øyne den ene fordelen med at man kan bytte farger og noe større valgfrihet til å gjøre forandringer med innholdet.

 

Vostro 1500 leveres ikke med annet crap som 1520 blir. Crap = tilleggsprogramer som normalt ikke følger med windows.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Vostro er ikke forbeholt bedriftskunder, du kan bestille den på telefon på den vanlige privatkundelinja.

 

Har bestillt en Vostro som eg venter på nå, til bedre pris enn 1520 og med 3 års McAfee på kjøpet.

 

Får denne med Home Premium og fri frakt.

Endret av Spole
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

I spill er høyere oppløsning alltid bedre, så lenge resten av maskinvaren i pc'en takler det. I dette tilfellet er det igrunn kun grafikkort du må tenke på. Så det spørs hvor krevende spill du skal spille. Dette grafikkortet er ikke det kraftigste på markedet.

 

Jeg skal bestille meg en vostro snart, og jeg kommer til å bestille med 1440*900 fordi jeg ikke spiller så krevende spill, og da vil de se bedre ut i høyere oppløsning, også når jeg ikke spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...