pgronn Skrevet 28. juli 2007 Skrevet 28. juli 2007 Har satt sammen helt ny PC med følgende hardware: Hovedkort : Gigabyte GA-P35-DS4 HD : Samsung Spinpoint T166 500GB SATA2 Grafikk kort : XFX Geforce 7100GS Minne : OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB Kit PSU : Nort QN4001BX CPU : Intel Duo Core E6420 Skjerm : SAMSUNG Monitor 20" SyncMaster 206BW En gammel 1,4Mb diskett stasjon Etter installasjon av WinXP med SP" fungerer alt det jeg har sjekket til nå OK untatt standby (Hibernate). Denne knappen/funksjonen er utilgjengelig (grået ut) Takker for alle tips !
Fritz0r Skrevet 28. juli 2007 Skrevet 28. juli 2007 uhm...hibernate er jo en av funksjonenen som ikke offisielt støttes av XP... funksjonen er der, bare pga at flere produsenter krevde det. men de har ikke holdt sin del av avtalene. DVS: maskinen kommer kanskje ikke opp fra hibernation enkelte drivere kan gøre så at maskinvare ikke starter som det skal kan også være årsak til random lockups.. men: Har du sjekket i "strøm sparings" felter på kontrol panelet?
kjeLL// Skrevet 28. juli 2007 Skrevet 28. juli 2007 du MÅ ha riktige chipset drivere for å sette pc'n i de 2 modusene. hvilken "sp" kjører du. 2'rn er den siste. og xp bør oppgraderes til denne.
pgro Skrevet 30. juli 2007 Skrevet 30. juli 2007 du MÅ ha riktige chipset drivere for å sette pc'n i de 2 modusene. hvilken "sp" kjører du. 2'rn er den siste. og xp bør oppgraderes til denne. 9158967[/snapback] Takker for svar Uten at jeg helt vet hvorfor er hibernate tilgjengelig. Antagelig fordi jeg installerte drivere fra CDrom-en som følgte med hovedkortet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå