Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hello.

 

Tenker å "pin" modde min E6600 til 1333FSB, men har ikke mulighet til å teste om den tar 3Ghz på default volt, men den burdte vel gjøre det? X6800 er jo "3Ghz" og den går på defaul og har sett flere som klart det med E6600 til og med noen med E6700 .....

 

Så hva tror god folket ?

 

Modden det er snakk om:

1333fsbmodqe0.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hello.

 

Tenker å "pin" modde min E6600 til 1333FSB, men har ikke mulighet til å teste om den tar 3Ghz på default volt, men den burdte vel gjøre det? X6800 er jo "3Ghz" og den går på defaul og har sett flere som klart det med E6600 til og med noen med E6700 .....

 

Så hva tror god folket ?

 

Modden det er snakk om:

1333fsbmodqe0.jpg

9155463[/snapback]

 

En E6600 burde jo klare 3ghz ganske lett skulle jeg tro, jeg kjører min E6300 på 3,2ghz stabilt, med 1,2vcore

Endret av marius883
Lenke til kommentar

Hmm nå har jeg fått den til å ligge fint på, men den leder ikke strøm :dontgetit:

 

Når jeg bruker multimeter for å skjeke om det leder (om det piper eller ikke) så piper det ikke heller ikke når jeg tok å målte på penselen eller .....

 

Er den rett å slett for gammel eller skal det bare være sånn at den leder så lite at det ikke gjør utslag ?

 

tror jeg også skal prøve med et 12v bateri og en deltavifte på penselen for å se om det blir strøm til vifta ....

Lenke til kommentar
Men hvorfor vil du gjøre BSEL mod istedenfor å bare sette opp FSB manuelt?

9160711[/snapback]

Hvorofr ikke ...

 

Det skal jo også funke med en bsel mod så man booter default på 400FSB(1600) må bare vente på HK som støtter dette :p

 

Jepp man ser på hele pakka at det er noe skikklig gamle greier ....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
En E6600 burde jo klare 3ghz ganske lett skulle jeg tro, jeg kjører min E6300 på 3,2ghz stabilt, med 1,2vcore

9155923[/snapback]

 

Tror du en E6600 vil kunne kjøre stabilt på 3,2 GHz, med vifta som følger med BOXED?

Lenke til kommentar

vel jeg hadde en flaske med noe greier i og lokk med pensel så da isolerte jeg det rundt med el-tape og smurte på, men den jeg kjøpte på clasar'n funka ikke den ledet ikke i det heletatt, testet med multimeter \ :no::nei:

 

Så jeg har ikke fått gjort det ennå, men ikke kjøp grandvile kjøp wurth(?), vansklig å få tak i da det er svært få som selger det, men det er verdt forsøket ....

Lenke til kommentar
Vel, min E6600 må ha 1.45V for å nå 3 GHz.  Er ikke noen bra overklokkings-prosessor, men det er fordi det er en av nyere dato.  Kjører den på stock om dagene, er nesten litt synd.

9224358[/snapback]

 

Så det har seg da sånn at min E6300 er mer overklokkingsvennlig enn din E6600?

kjører min E6300 på 3,06 ghz på 1,2V 24/7 jeg, dønn stabil.

Lenke til kommentar
Vel, min E6600 må ha 1.45V for å nå 3 GHz.  Er ikke noen bra overklokkings-prosessor, men det er fordi det er en av nyere dato.  Kjører den på stock om dagene, er nesten litt synd.

9224358[/snapback]

 

Så det har seg da sånn at min E6300 er mer overklokkingsvennlig enn din E6600?

kjører min E6300 på 3,06 ghz på 1,2V 24/7 jeg, dønn stabil.

9226155[/snapback]

 

Man kan vel si det slik ja. Nå har jeg for tiden ikke det store behovet for å overklokke, men om jeg skulle ha gjort det så hadde jeg sannsynligvis byttet CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...