Gå til innhold

Anskaffelse av sykkelcomputer med pulsmåler


RoarL

Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

Jeg sykler en god del for moro og for mosjon. I helga var jeg ute i skogen, tryna, og fikk knust min Sigma Sport Onyx Pro pulsklokke. På sykkelen har jeg en gammel Sigma BC 1200 sykkelcomputer.

Så nå tenkte jeg å skaffe meg en kombinert sykkelcomputer / Pulsklokke. (På denne måten for jo ikke kona tak i at jeg bytta ut en 100% ok sykkelcomputer :thumbup: ).

Jeg har søkt litt på nettet og funnet Polar S725X.

Noen som har erfaringer med denne?

Den har de funksjonene som jeg kan tenke meg å ha, + mere til.

Noen som har erfaringer med andre merker/computere i samme gate?

 

Takk for at dere tok dere tid til å lese posten min. :) Den tok tid å skrive fordi det fortsatt er vondt i armen min etter helgens skogs-strabaser. :)

Endret av svips
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Polar Sxxx er steike bra. Altfor bra for folk flest :p Veldig dyrt i innkjøp, og alt av vedlikehold (bytte av batterier osv) må gjøres av Polar selv dersom du ikke vil miste garantien. Dvs at det må sendes inn dit, og de bruker gjerne en uke eller to. Bare så du er klar over det :) Mener også at S725X kommer uten fart og cadence sensor, og de koster vel en 400-500 kr hver, men det er jeg ikke helt sikker på.

 

Alternativer som jeg kjenner til er Sigma sine HR modeller, som i hovedsak er sykkelcomputere, men har pulsmåling i tillegg.

http://www.sigmasport.com/en/produkte/bikecomputer/

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Garmin Forerunner 305 i kombinasjon med Sporttracks (http://www.zonefivesoftware.com/SportTrack...reenShots1.html).

 

Denne har innebygd GPS slik at man etter en treningsøkt kan analysere treningen på PC. I tillegg har den en "virtuell treningspartner", slik at du kan trene "mot deg selv" neste gang du løper/sykler samme runde. Man får kadenssensor som tilleggsutstyr til pulsklokken.

 

Sporttracks er gratis og har norsk brukergrensesnitt.

Lenke til kommentar
Mener også at S725X kommer uten fart og cadence sensor

9155377[/snapback]

S725X kommer med fartssensor. Selv ble jeg litt skuffet da jeg kjøpte denne pulsklokken. Jeg visst jo fra før at den er svært stor, men det som skuffet meg var den dårlige rekkevidden (du kan ikke ha sensoren på bakhjulet), knotete overføring til PC (infrarød overføring er en teknologi som hører til fortiden) og at knappene er litt trege å trykke på. Utenom dette er klokken skikkelig fin. Treningsdagboken til PCen gir fine muligheter for analyser og moro.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale Garmin Forerunner 305 i kombinasjon med Sporttracks

9158481[/snapback]

Har du erfaringer med bruk av denne komboen for sykkel?

Ser at Garmin leverer Edge 305 med pulsmåler. Stort sett samme spes. men med sykkelbrakett og noe mindre avik på hastighet etc.

Lenke til kommentar
Mener også at S725X kommer uten fart og cadence sensor

9155377[/snapback]

S725X kommer med fartssensor. Selv ble jeg litt skuffet da jeg kjøpte denne pulsklokken. Jeg visst jo fra før at den er svært stor, men det som skuffet meg var den dårlige rekkevidden (du kan ikke ha sensoren på bakhjulet), knotete overføring til PC (infrarød overføring er en teknologi som hører til fortiden) og at knappene er litt trege å trykke på. Utenom dette er klokken skikkelig fin. Treningsdagboken til PCen gir fine muligheter for analyser og moro.

9166287[/snapback]

Høres jo ikke videre kult ut dette da... :no:

Vil jo ikke kjøpe utstyr til 3K som det er mye "knot" med...

Lenke til kommentar
Har du erfaringer med bruk av denne komboen for sykkel?

Ser at Garmin leverer Edge 305 med pulsmåler. Stort sett samme spes. men med sykkelbrakett og noe mindre avik på hastighet etc.

9171217[/snapback]

Jeg valgte Forerunner siden jeg i tillegg til å sykle også løper og går på ski. Dersom du bare skal sykle er nok en Edge et bra valg. For sykling monterer jeg den i brakett på styret.

 

Man får forresten Forerunner 305 til 1400-1500 kroner på eBay nå. Om tollerne gjør jobben sin blir den litt dyrere, men likevel billigere enn å handle her i Norge.

Endret av sneilerts
Lenke til kommentar
Jeg valgte Forerunner siden jeg i tillegg til å sykle også løper og går på ski. Dersom du bare skal sykle er nok en Edge et bra valg. For sykling monterer jeg den i brakett på styret.

9171882[/snapback]

Aha.. Nettopp...

Jeg trenger den mest til sykkling ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...