Gå til innhold

Hjelp til kjøp av pc - maks pris 4500

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hello ;)

Jeg har tenkt til å oppgradere gamle pcen min litt, men da trenger jeg hjelp. Jeg trenger ikke kabinett, mus, tastatur og skjerm. Jeg har to hardisker på min gamle maskin. 1 ekstern og 1 WD WD2000JB.

Jeg er über noob på det feltet her siden jeg ikke aner om jeg kan bruke min gamle harddisk på den nye pcen. Jeg har fra før av en agp pc. Jeg vil vite om jeg kan bruke den gamle hardisken på den nye? Jeg vet ikke om den gamle hardisken er sata eller ata. Den er av modellen WD WD2000JB 00GVA 0.

Jeg vil ha bra nok pc til å klare crysis bra og mange spill på full ytelse. Jeg så litt på en pakke fra komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323910

men der mangler det grafikkort og strømforsyning. Får jeg brukt min gamle strømforsyning på den nye? Tror den er på 350W. Kanskje best å kjøpe en ny? :p

Noen forslag til hva slags grafikkort og strømforsyning jeg skal ha? Noen endringer som må tas? Må koste maks 4500

Takker for alle tålmodige svar!

Endret av Kåsen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Crysis på max er jeg nå ikke sikker på, men vi får prøve. Skjermkortet blir utgiften.

CPU: C2D E4300 - Kr. 900,-

HK: ASUS P5B - Kr. 800,-

GF 8800 GTS 320 - Kr. 2300,-

DVD - Kr. 250,-

350 PSU vil holde om den er av god kvalitet. HD'n din er sikkert IDE, noe som de fleste hovedkort ennå har en eller 2 tilkoblinger for.

Skrevet
Tja... Crysis på max er jeg nå ikke sikker på, men vi får prøve. Skjermkortet blir utgiften.

CPU: C2D E4300  -  Kr. 900,-

HK: ASUS P5B - Kr. 800,-

GF 8800 GTS 320 - Kr. 2300,-

DVD - Kr. 250,-

350 PSU vil holde om den er av god kvalitet. HD'n din er sikkert IDE, noe som de fleste hovedkort ennå har en eller 2 tilkoblinger for.

9151577[/snapback]

Strålende, men får jeg brukt minnet som jeg har på pcen fra før av?

Skrevet
HD'n din er sikkert IDE, noe som de fleste hovedkort ennå har en eller 2 tilkoblinger for.

9151577[/snapback]

Stemmer nok ja;

WD2000JB

EIDE Hard Drives

200 GB, 100 MB/s, 8 MB Cache, 7200 RPM

Skrevet

Neppe, minnet er billigere og raskere enn før. Du har sikkert DDR fra før. Kanskje til og med SD-RAM. Uansett støtter nye hovedkort vanligvis DDR2.

Skrevet

Beklager, jeg glemte RAM. Skal du ha 2GB DDR2 er jeg redd du må gå "ned" på skjermkortet om 4,5 k grensen er absolutt. Et 8600 GTS kan kanskje være løsningen, disse får du fra ca. 1600 kronner og oppover. Da kan du kjøpe et sett med 2 GB DDR" RAM (5300, 5400 eller 6400) for ca. 700 kroner.

Skrevet
Beklager, jeg glemte RAM. Skal du ha 2GB DDR2 er jeg redd du må gå "ned" på skjermkortet om 4,5 k grensen er absolutt. Et 8600 GTS kan kanskje være løsningen, disse får du fra ca. 1600 kronner og oppover. Da kan du kjøpe et sett med 2 GB DDR" RAM (5300, 5400 eller 6400) for ca. 700 kroner.

9153644[/snapback]

:p Takker Filla ^^,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...