Gå til innhold

Nye WHQL Nvidia Forceware 162.18/162.22


KimmiK

Anbefalte innlegg

Nvidia Forceware 162.18 and 162.22

27 July 2007

 

Nvidia has released final WHQL versions of the latest Forceware graphics drivers. The 162.18 Forceware is for Windows XP and supports all GeForce FX,6,7 and 8 series cards. The 162.22 Forceware for Windows Vista supports all GeForce 6,7 and 8 series cards. The drivers contain a range of fixes, and are recommended to all Nvidia users.

 

Nye WHQL drivere fra Nvidia, både XP og Vista :cool:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Nei, jeg brukte ikke Driver Cleaner. Men dette skulle vel ikke ha noe å si, jeg stoler på at avinstallerings-programmet til NVIDIA gjør jobben. Alt annet er jo helt høl i huet, man skal ikke måtte ty til 3. partsprogrammer for å oppdatere en driver?

 

2. Vista Ultimate 32-bit

 

Maskinvareoppsettet mitt kan for øvrig sees i profilen min.

 

Det er veldig enkelt å fremkalle feilen - enten ved å spille av et videoklipp, eller ved veksling mellom IE7 og Windows Mail når begge disse kjører samtidig. Skjermbildet blir svart et par ganger, før feilmeldingen om at skjermdriveren nvlddmkm sluttet å reagere kommer opp nederst til høyre på skjermen.

 

Jeg holder meg til 158.24 en stund til - eneste jeg savner nå fra 162.22, foruten SLI-støtte under DX10, er den forbedrede ytelsen i WoW ifølge Release Notes.

 

EDIT: Ser ut som at det er flere som har samme problemet som meg, også på den nye uoffisielle driveren 163.11:

 

- http://forums.nvidia.com/index.php?showtop...=0entry227228

- http://evga.com/forums/tm.asp?m=76385&mpage=1?

- http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=2357726

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

[quote (EviLEddiE @ 27/07-2007 : 02:06)

Jeg holder meg til 158.24 en stund til - eneste jeg savner nå fra 162.22, foruten SLI-støtte under DX10, er den forbedrede ytelsen i WoW ifølge Release Notes. /QUOTE]

 

Selv om problemet med "nvlddmkm har sluttet å reagere" ikke er blitt fikset, er det noen grunn til å ikke oppdatere. Er det andre feil.?? Er 162.22 dårligere enn 158.24 ellers.?

 

Arne M

Endret av Arne M
Lenke til kommentar
2. Vista Ultimate 32-bit

9151281[/snapback]

Har du installert beta-versjonen an Microsoft sin DreamScene? (det er en Vista Ultimate Extra)

Hvis du har det... Avinstaller dette.

 

Sørg også for at du har avinstallert den gamle driveren sikkelig før du installerer den nye. Bruk Driver Cleaner.

Lenke til kommentar
Jeg håper at NVIDIA har fikset feilen som var i beta-utgaven til 162.22 - som førte til konstante "nvlddmkm har sluttet å reagere"-feil hos meg...

 

EDIT: WHQL hjalp ikke en dritt - nvlddmkm kræsjer fremdeles. Da er det tilbake til 158.24 på meg

9150976[/snapback]

 

 

samme feil i disse og 163.11 driver

så gikke tilbake til 158.45 på meg

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Selv om problemet med "nvlddmkm har sluttet å reagere" ikke er blitt fikset, er det noen grunn til å ikke oppdatere. Er det andre feil.?? Er 162.22 dårligere enn 158.24 ellers.?

 

Arne M

9151919[/snapback]

Utenom spilling, bruker jeg maskinen mye til å se på filmer på. I og med at feilen oppstår umiddelbart etter at jeg har startet filmklippet, og går i en evig loop helt til jeg lukker avspillingsprogrammet (Media Player Classic) med Oppgavebehandling.

 

Har du installert beta-versjonen an Microsoft sin DreamScene? (det er en Vista Ultimate Extra)

Hvis du har det... Avinstaller dette.

 

Sørg også for at du har avinstallert den gamle driveren sikkelig før du installerer den nye. Bruk Driver Cleaner.

9152899[/snapback]

Takker for tipset, skal avinstallere DreamScene. Har aldri brukt dette noe særlig uansett...

 

Problemene jeg har KAN også skyldes problemer med SLI-funksjonen - en av de store nyhetene med 162.22 var SLI-støtte i DX10. Jeg får prøve å deaktivere SLI og se om det blir noe forskjell med dette.

Lenke til kommentar
Utenom spilling, bruker jeg maskinen mye til å se på filmer på. I og med at feilen oppstår umiddelbart etter at jeg har startet filmklippet, og går i en evig loop helt til jeg lukker avspillingsprogrammet (Media Player Classic) med Oppgavebehandling.

9155104[/snapback]

Aha!

 

Media Player Classic har problemer med Windows Vista og Aero.

Skjer det også hvis du prøver VLC eller Windows Media Player?

 

Det er også som jeg nevnte flere kjente problemer med DreamScene (det er tross alt en preview (aka. beta) versjon). Dette er feil som må fikses av Microsoft, ikke av nVidia.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Utenom spilling, bruker jeg maskinen mye til å se på filmer på. I og med at feilen oppstår umiddelbart etter at jeg har startet filmklippet, og går i en evig loop helt til jeg lukker avspillingsprogrammet (Media Player Classic) med Oppgavebehandling.

9155104[/snapback]

Aha!

 

Media Player Classic har problemer med Windows Vista og Aero.

Skjer det også hvis du prøver VLC eller Windows Media Player?

 

Det er også som jeg nevnte flere kjente problemer med DreamScene (det er tross alt en preview (aka. beta) versjon). Dette er feil som må fikses av Microsoft, ikke av nVidia.

9156147[/snapback]

 

 

Kjører et Evga 8800Gtx på Vista her med media player classic uten noen form for problemer, og når det gjelder Nvlddmkm problemet så er det en grande tråd på Nvnews om dette, har selv ikke opplevd det ennå men det kan se ut som problemet er størst hos dem med Nvidia sitt chipset.

Lenke til kommentar
Kjører et Evga 8800Gtx på Vista her med media player classic  uten noen form for problemer

9156637[/snapback]

Har testes på to forskjellige maskiner med nVidia kort nå...

 

På en nForce 4 SLI maskin med GeForce 6600GT, Vista 64-bit og 162.22 er det ingen problemer med driveren, men når videoavspilling starter i Media Player Classic så går Vista tilbake til Basic (Aero deaktiveres), avsuttes MPC så starter Aero igjen.

 

På en nForce 680i maskin med GeForce 8800 Ultra, Vista 32-bit så er det ingen problemer med driver 162.22, ei heller Media Player Classic

Lenke til kommentar

Jeg installerte nå nettopp 163.14 (lastes ned hos bl.a Tweaks R Us) - og så langt ser ting ut til å funke langt bedre enn med 162.22, ingen nvlddmkm-feil så langt :)

 

Og i morgen henter jeg Q6600'en jeg bestilte tidligere i uken - jeg er spent hva slags utslag dette til gi videre, spesielt ved tanke på med et SLI-oppsett...

 

 

EDIT: Ser ut som at 163.14 ikke var så bra som jeg hadde håpet... etter ca 3 1/2 timers oppetid, kom nvlddmkm-feilene igjen! Og som tidligere, ved avspilling av videoklipp (spiller ingen rolle med hvilket avspillingsprogram), gikk feilen i evig loop helt til jeg avsluttet avspillingsprogrammet med Oppgavebehandling. Men jeg fant iallefall ut at det høyst sannsynlig er SLI-implementasjonen i 16x.xx-serien det er noe galt med - feilene forsvant med en gang jeg deaktiverte SLI.

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Denne driveren kan dra et visst sted...

 

For det første kan må nå ikke bruke det gamle kontrollpanelet. De rett og slett tvinger oss til å bruke det nye dårlige grensesnittet som de faktisk har fått mye kritikk for! Og for det andre så er jeg ikke i nærheten av å nå de samme overklokkingshastigene som med de gamle driverne. :thumbdown:

 

Tilbake til 94.24 for min del. (7900GS og WinXP)

Endret av bekkalokk
Lenke til kommentar
For det første kan må nå ikke bruke det gamle kontrollpanelet. De rett og slett tvinger oss til å bruke det nye dårlige grensesnittet som de faktisk har fått mye kritikk for!

9157294[/snapback]

De har faktisk fikset opp kontrollpanelet siden det første forsøket demmes på nytt panel. Jeg synes faktisk den siste versjonen av det nye panelet er bra. Hva er det eventuelt du klager på?

 

Edit:

Kom gjerne med konstruktiv kritikk, slik at jeg kan sende det videre! Kommentarer som "jeg liker det ikke" og "driverene kan da et vist sted" er verdiløse å sende videre til nVidia.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

EDIT: Ser ut som at 163.14 ikke var så bra som jeg hadde håpet... etter ca 3 1/2 timers oppetid, kom nvlddmkm-feilene igjen! Og som tidligere, ved avspilling av videoklipp (spiller ingen rolle med hvilket avspillingsprogram), gikk feilen i evig loop helt til jeg avsluttet avspillingsprogrammet med Oppgavebehandling. Men jeg fant iallefall ut at det høyst sannsynlig er SLI-implementasjonen i 16x.xx-serien det er noe galt med - feilene forsvant med en gang jeg deaktiverte SLI.

9157041[/snapback]

Jeg hadde også problemer med å spille av videoklipp med 8800, uansett hvilket program jeg brukte.

Men så ble jeg tipset om "K-Lite Codec Pack", og det løste alle problemer, kanskje det løser dinne og?

Last ned HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...