Gå til innhold

Kommentar til ny maskin


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe ny pc veldig snart. har 2x sata disker som skal være i RAID0 (system) og de 2 nye skal også være i RAID0(spill). Maskinen skal bare spilles på.

Blir antakelig Vista64.

 

Overklokking: ja...men ikke die-hard klokking, aner ikke hvor høyt jeg kan gå med luft uten altfor mye støy, men kanskje til 3 ghz?

 

Her er vogna:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31204

 

Ønsker kommentar til valg av komponenter, spesielt minne og disker (siden jeg ikke har fulgt med på dette i det siste)

Har forresten en 19" LCD fra før, satser på å starte med denne iallefall...

 

takker og bukker :-)

 

sof

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det så bra ut jeg, men ville muligens lagt litt mer penger i bedere ram, er greit og ikke måtte tenke på ramen når man presser opp hastigheten :D . Crucial BallistiX pc6400 overklokker bra og er verd de ekstra hundrelappene, pc8500 ram er jo heller ikke å forakte og prisene ligger jo nå på ett akseptabelt nivå.

 

Personelig ville jeg heller kjøpt ett 8800gts 320mb kort eller ett 8800gtx, gtx er mye bedere til en tusenlapp ekstra og gts 320mb er ikke dårligere så lenge du ikke kjører veldig høy oppløsning og mye aa/af. Har selv et 8800gts 320mb som jeg bruker på en 22" skjerm(1680*1050) og det funker helt fint på alt jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Minne er det jeg er mest usikker på ... e6850/q6600 avgjørelsen faller seinere :-)

 

GTX er et alternativ ja, særlig ettersom jeg vurderer en skjerm som tåler 1680*1050 (eller deromkring). Forstår at man da bør ha 640 mb versjoner over 320 pga. teksturminnet.

 

Ellers er det 4Gb ram som er ønsket, Vista64 vil bli innstallert.

 

Takk for svar, kommenter gjerne videre...

 

sof

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...