Gå til innhold

Rimelig surround-receiver som driver hodetlf bra?


Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig et Beyerdynamic DT-770 Pro 80 Ohm headsett. Strålende fornøyd med det. Det har imidlertid en del potensiale å gå på, siden 5.1-løsningen i stua mi per dags dato er et Logitech Z-5500 pc-anlegg. Det utfordrer ikke akkurat Beyerdynamic'en; må nesten til topps på volumet når jeg bruker hodetelefonene. :)

 

Har ikke budsjett til noen stor oppgradering av hele anlegget, men vurderer å ta første steg ved å innhandle en surroundreceiver. I første omgang får jeg bare rute signalet videre til logitech-rælet mitt når jeg skal bruke høyttaler :p (har forresten surround-receivere vanligvis mulighet for optisk toslink ut, dvs rute det optiske signalet videre?)

 

Selve spørsmålet mitt er imidlertid følgende: Hvilke merker\modeller av surroundforsterker\receivere er flinke til å drive hodetelefoner? Jeg har lest at kvaliteten på op-amps etc i disse forsterkerne er ganske varierende, dette er vel noe de ofte kutter hjørner på spesielt i budsjett-segmentet.

 

Jeg tenker i utgangspunktet budsjettklassen 2000-3000 kr, evt opp til 4000 hvis det gjør dramatisk forskjell. Forslag? Eller er det så dårlig kvalitet generelt at jeg bør vurdere å bare dra signalet fra logitech-settet videre til en hodetlf-forsterker, like så godt?

 

(Disclaimer: jeg er relativt grønn på audio-teknologi, det er bare å sette meg på rett kurs hvis noen ting jeg skriver er helt på viddene. :))

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Recievere og forsterkere fungerer generelt dårlig til bruke sammen med tungdrevne hodetelefoner. Da kan du like godt plugge hodetelefonene rett inn i iPoden eller pc-lydkortet. Kjøp heller en dedikert hodetelefonforsterker.

9155076[/snapback]

 

Les siste post før du poster... Jeg endte med å kjøpe nettopp en hodetlf forsterker. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...