Mann_Av_Gull Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 (endret) Hei, har hatt C&C Generals liggende lenge. Skulle prøve det her i dag og får det ikke til å starte! Virker som det begynner å laste (Laste-bildet kommer opp) så blir det stående der ett minutt eller noe og bare ramler tilbake til desktop! Har prøvd med nyeste patch uten hell. Bruker XP32bit og den første PC-en i signaturen min. Har også lest litt rundt på nett om dette problemet uten å finne noen løsning. Noen som vet? Edit: Mener jeg hadde samme problem med et eldre Need For Speed spill. Det ville heller ikke starte. Også laget av EA! EA stinker! Alle andre spill funker! Og alle C&C spill som ble laget av Westwood funker også! Har testet både i Vista64 og i XP32 nå. Akkurat det samme skjer i begge OS. Testet på den andre PC-en min med Vista 32Bit. Samme problemet der. Jeg gir opp. Finner ikke noe konkret på nett heller. Bare masse svada som ikke funker. Endret 25. juli 2007 av OcMax
Mann_Av_Gull Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Skrevet 25. juli 2007 Har funnet en løsning for WinXP iallefall. Ikke testet i Vista, men gjelder sikkert det samme der. Tro det eller ei, men spillet startet da jeg slakket RAM timinger fra 4-4-4-12-2t til 5-5-5-12-2t. Etter et tips jeg fant på forumet her. Maskinen er stabil i alt annet. Stabilitetstesting som Orthos, Memtest osv... Men underlig nok likte ikke Generals disse timingene. Jeg antar at dette vil funke i Vista også siden jeg fikk akkurat samme symptomene der. Nemlig at oppstartsbildet kommer opp, så går det en stund så forsvinner det bare og man er tilbake i Windows.
Mann_Av_Gull Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Skrevet 25. juli 2007 Jeg klokket maskinen ned til standard også da jeg gjorde dette. Nå har jeg gått tilbake til 4-4-4-12-2t og samme klokk som før, og NÅ starter spillet! Så det ser ut som at for å få det til å starte første gang så bør man klokke ned alt, så når man har startet det opp 1 gang kan man klokke tilbake igjen! RART!
Mann_Av_Gull Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Skrevet 25. juli 2007 (endret) HA-HA! Testet nå på den andre PC-en min. Begge mine PC-er kan dere se i signaturen min. Den andre PC-en min er den med ATI X1900XT 512MB RAM. Her fikk jeg nøyaktig samme problem. Nemlig at spillet ikke ville starte. Oppstartsbildet kom, så etter en stund ramlet man bare tilbake til Windows. Forskjellen er at på denne kjører jeg Vista 32Bit. Jeg brukte samme fremgangsmåte denne gangen. Og det viser seg at om man klokker CPU tilbake til standard klokk og lagrer, går inn i Windows og starter spillet så funker det! I Vista også! Så kan man klokke tilbake igjen, og spillet vil starte hver gang etter man har gjort dette! Også denne maskinen er verifisert stabil alle veier i overklokket modus! Dette er noe av det rareste problemet jeg har opplevd! Endret 25. juli 2007 av OcMax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå