nree Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 (endret) LØST! Etter en del om og men gikk jeg for aceren. En positiv ting var at det var et helt annet og bedre skjermkort i den Prøver å finne en bærbar til rundt 5 - 7tusen kr. Jeg har sett en del på LG og Acer men trenger litt veiledning osv fra forumet. Har satt noen fordeler og ulemper opp mot hverandre, og vil vite hva dere syns. Kansje dere også kan komme med andre forslag? LG F1 Express (F1-2KKSV) http://stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1558710;c:36159 Fordeler: God prosessor, firewire, 4usb porter, num keyboard, billigere Ulemper: Kun 1GB minne, mindre harddisk, dårligere skjermkort Acer Aspire 5613ZWLMi http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=28034&cid=5417 Fordeler: 2GB minne, større harddisk, mer skjerm minne (delt) Ulemper: Dårligere design, mangler firewire, 3usb porter Jeg skal bruke en laptop til det meste. Skole, spill, bilderedigering, programmering osv. Endret 24. juli 2007 av goggen90
MindTooth Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Har du sjekket ut denne: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...502730;c:100561 Men når det kommer til bærbar PC, er jeg litt grønn i den budsjettklassen.
Joachimv Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Kjøpte akkurat en acer 5613z til fadern. den er helt grei. vil tro det er den du får mest for pengen av i dag.. ulempen er at den blir bundlet med mye drit-programmvare fra acer som er total unødvendig! ville valgt den fremfor LG'en med tanke på spesifijasjonene..men LG er jo litt finere da
nree Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Skrevet 24. juli 2007 Har du sjekket ut denne: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...502730;c:100561 Men når det kommer til bærbar PC, er jeg litt grønn i den budsjettklassen. 9132301[/snapback] For å oppnå de samme spesifikasjonene som aceren blir den dyrere
MindTooth Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Ut ifra det viiite sier, så virker Acer 5613 som en grei laptop. Men som med alle PCer du kjøper ifra slike selskap. Ville jeg formatert og installert OS-et på nytt. Da som det blir sagt ovenfor, det er bundlet med å masse drit at du blir kvalm.
nree Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Skrevet 24. juli 2007 Om jeg velger den pcen hadde jeg muligens installert Windows XP Professional SP2 først, om dette blir en så stor vane at jeg aldri kommer til vista er derimot noe jeg er redd for. Siden vista ikke har komt ut med SP1 enda, er dette noe jeg vil vurdere sterkt. Men en formatering og installering er en veldig god idé ja..
MindTooth Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Tror uansett du ville dratt nytte av Windows XP på den laptopen. Vista ville vel strupet laptopen for ytelsen som du godt kunne trenge på andre områder. Så jeg ville anbefale Windows XP for laptopen.
nree Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Skrevet 24. juli 2007 Da har jeg vært nede å kjøpt pcen, nå står den å installerer. Takker for alle innspill
MindTooth Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 Formatert den med Windows XP? Gratulere med ny PC da
nree Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Skrevet 24. juli 2007 Kjører akkuratt nå vista, tror jeg kommer til å kjøre det på denne og xp på den stasjonære. Må nesten lære vista og Takk for det
Joachimv Skrevet 24. juli 2007 Skrevet 24. juli 2007 grattis. fadern ble vertfall fornøyd, håper du blir det også (avinstaller det meste "e"-programmene som er bundlet, det er bare kammer. kun drivre.
nree Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Skrevet 24. juli 2007 Til nå er jeg fornøyd, utenom at jeg ikke klarer koble til accesspunkt, kun routereren sin trådløse antenne Lager ny tråd om det et annet sted om jeg ikke klarer fikse det selv. Avinstallerte mye dritt ja, blant annet norton prøveversjon for så å installere NOD32 osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå