Gå til innhold

HTC S710 og WiFi


eRemitt

Anbefalte innlegg

Heisann, denne tråden ligger også under "åpen diskusjon om mobil ..." , men fant ut at her er den rette plassen for mitt problem :)

 

Har litt problemer med wlan.

Når jeg kjøpte mobilen så satt jeg opp mms å gprs oppsett, og jeg koblet meg fint til wlan. Men jeg ville være sikker på at det ikke var edge jeg surfet på for det gikk litt treigt.

 

Så jeg slettet alle tilkoblingsinnstillinger, dvs den ene gprs innstillingen og en innstilling under proxy.

 

når de er slettet skal wlan fungere da?

 

jeg får ip og alt, men når jeg skal på internett explorer får jeg denne feilmeldingen:

 

"Internett-tilkoblingen er ikke riktig konfigurert. Kontroller innstillingene i Tilkoblinger"

 

Hvis jeg legger en ny innstilling på gprs:

 

Tilkobling til: "The Internet"

Tilgangspunkt: "netcom"

 

Da fungerer det, men da er jo vitsen borte med at jeg vil være 100% sikker på at jeg er på wlan og ikke edge.

og hvis jeg slettet gprs settingsene så trodde jeg at da var wlan den eneste muligheten.

 

Noen med råd?

 

Er lei av å ikke få internett sikkeligt til på denne mobilen

 

For å oppsummere litt:

 

Det som er, er at jeg når jeg setter opp gprs oppsettet som du sier og jeg kobler meg opp til wlan, får ip og alt, da fungerer det å surfe på internett.

 

Hvis jeg sletter gprs oppsettet og jeg kobler meg opp til wlan, får ip og alt (signalstyrken er helt topp), da fungerer det ikke å surfe på internett.

 

Kan det rett å slett være at wlan aldri har fungert hos meg, og da jeg da trodde jeg var på wlan og alt fungerte så var jeg egentligt via edge?

Siden wlan ikke fungerer når jeg ikke en gang har satt edge/gprs oppsett.

Endret av eRemitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en mulighet. Legg in GPRS oppsettet som vanlig, så passer du på at telefonen ikke er koblet mot GPRS (det er ikke et E eller G symbol over batteriindikatoren). Så kobler du deg opp mot WLAN, og prøver å surfe. Hvis det da dukker opp et E eller G symbol, så kobler telefonen seg mot GPRS, og WLAN har sikkert aldri fungert.

Lenke til kommentar

Det har jeg allerede sjekket, og da jeg trodde jeg var på wlan, var det alltid en E eller G oppe ved batteriet.

 

Men jeg trodde det var slik at mobilen prioterte wlan framforbi edge og gprs og selv om jeg var koblet til edge og gprs så var det ikke sikkert jeg brukte den.

 

som du sa i den forrige posten, på internett explorer er det huket av for "indentifiser innstillinger automatisk" og på "velg nettverk" er det ingenting, hva skal jeg velge der?

Lenke til kommentar

Jeg tror velg nettverk er for hvis man ikke velger automatisk innstillinger.

 

Men hvis du skrur av GPRS i CommManagern. Dukker symbolet opp igjen da når du prøver å surfe? Hvis det gjør det, så er det noe galt med WLAN oppsettet ditt. Mulig rutern din blokkerer for telefonen eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Da får ikke telefonen forbindelse gjennom WLAN, og hopper i stedet over til GPRS. Hvis jeg var deg ville jeg sletta GPRS oppsettet igjen, og tukla med WLAN helt til det fungerte. Så slipper du unødvendige oppkoblinger mot GPRS.

 

Jeg regner med rutern din fungerer? Har du andre enheter som kobles opp mot den trådløst og som fungerer helt fint?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte bare på at man får ikke nødvendigvis tilgang til internett, selv om man har tilgang til WLAN rutern. Men hvis andre bærbare PC'er fungerer fint, så skal det jo fungere.

 

Bruker du krypteringer av noe slag? Jeg husker jeg hadde problemer med kryptering hjemme hos meg, så jeg skrudde det av og har nå helt åpent nettverk (bor ute på landet), bortsett fra MAC-blokkering.

 

Du kan jo prøve å åpne nettverket ditt helt en bitteliten stund, og se om du kommer igjennom med telefonen da.

Lenke til kommentar

Da har jeg vanskeligheter med å forstå hva som kan være feil... men jeg slenger ut en ting til...

 

Når du koblet på WLAN nettverket, koblet du på som internett eller nettverk-privat/arbeid? Det skal være internett.

 

Du kan jo også prøve å sette "Velg nettverk" i IE til Internett også, skader ikke.

 

 

Ellers tror jeg at jeg må gi meg :hmm: , kanskje noen andre har vært borti samme feilen før?

Endret av aeropilot
Lenke til kommentar

Nå var jeg og prøvde igjen og FIKK det til :)

 

Det jeg gjorde:

 

inne på wifi innstillinger der jeg får se en liste over tilgjengelige nettverk, valgte jeg nettverket mitt og -> meny -> rediger

 

Under "nettverkstype" valgte jeg Internett istedenfor "Nettverk - privat/arbeid" og da fungerte det, men jeg skjønner ikke hvorfor.

 

Nedenfor står det følgende:

 

"Velg Internett hvis nettverket kobler til arbeidsplassen via et virtuelt privat nettverk (VPN)"

 

Er ikke akkurat noen arbeidsplass her med vpn, jeg har bare en vanlig trådløs router :)

 

Noen som vet?

 

Jeg var ihvertfall ikke koblet til edge nå og det surfingen gikk meget raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...