Gå til innhold

Kabinett for smalt med Noctua NH-U12F, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann alle. Har kjøpt og montert en Noctua NH-U12F, 4 Dual-Heat-Pipes kjøler. :dribble:

MEN det er bare ett "lite" problem. Denne er så høy at mitt kabinett ble rett å slett for smalt gitt. Her finner dere mitt kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=300355

Dette kabinettet har jeg vært fornøyd med etter å ha skiftet ut til Noctua vifter. Men nå kan jeg altså ikke sette på sidedøren har kjøleren er så høy at den stikker ut over siden.

Ønsker å ha et rent kabinett uten noen duppedingser eller hull på siden.

Problemet med mitt kabinett er at platen som HK er montert på sitter så langt inne i kabinettet. Derfor stikker kjøleren ut over siden....:o(

Så er det noen der ute som har samme kjøler på et Miditower men plass uten å modde kabinettet så tar jeg gjerne mot tips hvilket kabinett dere har da disse målene ikke er oppgitt.

:thumbup:

Endret av SgtStone
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis det er et nytt kabinett du leter etter, kan jeg anbefale dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=56617

Men litt usikker på hva du egentlig leter etter.

9131978[/snapback]

Er rett å slett på utkikk etter et kabinett som er bredt nok, kjøleren er relativt høy. Men problemet er at målet fra der HK er plassert og ut til sideplaten ikke vises noen plass under spesifikasjonene om kabinettene. På mitt kabinett så er platen som HK er montert på trukket ganske så langt inn i kabinettet for å gjøre plass til ledninger etc bak. Dette gjør til at det blir mye mindre plass til kjølere etc. Da avstanden ut til sideplate begrenses av nettopp dette.

Skrevet
Er det snakk om mange cm/mm når du sier at vifta stikker ut av siden på kabinettet ?

9132211[/snapback]

I underkant av 20mm på toppen av kjøleren.... kan selvfølgelig skjære hull og montere et "scoop" eller noe, men ønsker at det skal være pent å..........

Vet at nesten alle miditower har en bredde fra 190 opp til 210mm....... men det vises ikke noen som helst plass hvor lang avtand ut til sideplaten det er fra der HK er montert......

Skrevet
Hvis det er et nytt kabinett du leter etter, kan jeg anbefale dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=56617

Men litt usikker på hva du egentlig leter etter.

9131978[/snapback]

har sett på dette http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...ANDV2&mcat=c432

Her ser jeg at det er en 120mm vifte i bakkant, samt at avstanden med platen over bakpanelet HK ligger ved siden. Slik at dette tilsammen utgjør kanskje en 170mm eller litt overkant. Da burde det være nok plass. Er det noen som har dette kabinettet som kan måle avstand fra der HK ligger og ut til sidedeksel?? :)

Skrevet

Tja... ser man på bruker anmeldelsene av dette kabinettet under prisguiden, så virker det ikke som det oste så alt for mye kvalitet over det heller. Vet at mange på dette forumet sitter og onanerer til Lian Li bilder, men det finnes sikkert andre merker der ute som er mint like bra og fine.

Skrevet

Det gjør det sikkert. Men snakker ut ifra egen erfaring. Og skulle jeg kjøpt meg et kabinett idag, hadde det blir det ovenfor.

Så du mener jeg sitter og onanerer foran Lian-Li bilder?

Skrevet

Ser hvor seriøsiteten din ligger. Men den diskusjonen får vi heller ta en annen plass.

Et alternativ til kabinett er Antec P190. Har fått god kritikk i anmeldelser..

Skrevet
Ser hvor seriøsiteten din ligger. Men den diskusjonen får vi heller ta en annen plass.

Et alternativ til kabinett er Antec P190. Har fått god kritikk i anmeldelser..

9133798[/snapback]

Antec er nok sikkert et godt merke, men skulle så gjerne visst om det var noen som har avstand over 170mm (minimum)fra platen til hovedkortet og ut til sidedøren. Har skrevet mail til Microplex og Antec for å høre om det er mulig å få vite denne avstanden.

Det må jo være noen som har samme kjøleren som meg??

Ellers takk for alle gode innspill........... :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...