Gå til innhold

HTC S710 og WiFi


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har litt problemer med wlan.

Når jeg kjøpte mobilen så satt jeg opp mms å gprs oppsett, og jeg koblet meg fint til wlan. Men jeg ville være sikker på at det ikke var edge jeg surfet på for det gikk litt treigt.

 

Så jeg slettet alle tilkoblingsinnstillinger, dvs den ene gprs innstillingen og en innstilling under proxy.

 

når de er slettet skal wlan fungere da?

 

jeg får ip og alt, men når jeg skal på internett explorer får jeg denne feilmeldingen:

 

"Internett-tilkoblingen er ikke riktig konfigurert. Kontroller innstillingene i Tilkoblinger"

 

Hvis jeg legger en ny innstilling på gprs:

 

Tilkobling til: "The Internet"

Tilgangspunkt: "netcom"

 

Da fungerer det, men da er jo vitsen borte med at jeg vil være 100% sikker på at jeg er på wlan og ikke edge.

og hvis jeg slettet gprs settingsene så trodde jeg at da var wlan den eneste muligheten.

 

Noen med råd?

 

Er lei av å ikke få internett sikkeligt til på denne mobilen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dette er et skudd i blinde men...

 

I internet explorer, trykk meny->alternativer

 

Så velger du tilkoblinger

 

Er det huket av for "Identifiser instillinger automatisk".

 

 

Ellers aner jeg ikke...

 

 

Jeg personlig har GPRS satt opp. Det jeg gjør er å følge med på ikonene oppe i høyre hjørne. Så lenge den E'en ikke dukker opp på strømmåleren, så er du ikke koblet til med GPRS (eller Edge da).

Lenke til kommentar

Du bør legge slike innlegg under "PDAer og andre dingser". Forøvrig, Tilgangspunkt/APN for Netcom er internet.netcom.no - GPRS skal koble til The Internet. Når du har gjort det kan du teste å surfe via GPRS (som man sier) - start opp Internet Explorer og surf...når det fungerer er GPRS korrekt satt opp. Det samme oppsettet benyttes for EDGE (og evt. 3G, HSDPA, etc.)

 

Når du skal koble til Wlan på din egen trådløse router er det i prinsippet bare å skru på Wlan og la telefonen oppdage routeren. Oppsett nevnt ovenfor har ikke noe med Wlan å gjøre! Hvis din router ikke publiserer SSID (navnet på routeren, f.eks "Kvikklunsj") - og ikke mye sikkerhetsinnstillinger - så skal det gå greit. Anbefaler å skru av alle sikkerhetsfunksjoner midlertidig, ikke ha andre enheter (PC/Laptop, etc) tilkoblet router, så forsøke å koble til. Husk også at dekningen og signal-styrken svekkes av vegger, avstand, etc.

 

Heisann

 

Har litt problemer med wlan.

Når jeg kjøpte mobilen så satt jeg opp mms å gprs oppsett, og jeg koblet meg fint til wlan. Men jeg ville være sikker på at det ikke var edge jeg surfet på for det gikk litt treigt.

 

Så jeg slettet alle tilkoblingsinnstillinger, dvs den ene gprs innstillingen og en innstilling under proxy.

 

når de er slettet skal wlan fungere da?

 

jeg får ip og alt, men når jeg skal på internett explorer får jeg denne feilmeldingen:

 

"Internett-tilkoblingen er ikke riktig konfigurert. Kontroller innstillingene i Tilkoblinger"

 

Hvis jeg legger en ny innstilling på gprs:

 

Tilkobling til: "The Internet"

Tilgangspunkt: "netcom"

 

Da fungerer det, men da er jo vitsen borte med at jeg vil være 100% sikker på at jeg er på wlan og ikke edge.

og hvis jeg slettet gprs settingsene så trodde jeg at da var wlan den eneste muligheten.

 

Noen med råd?

 

Er lei av å ikke få internett sikkeligt til på denne mobilen

9129320[/snapback]

Lenke til kommentar

Takker for svar, jeg skal legge denne under "PDA og andre dingser".

 

Det som er, er at jeg når jeg setter opp gprs oppsettet som du sier og jeg kobler meg opp til wlan, får ip og alt, da fungerer det å surfe på internett.

 

Hvis jeg sletter gprs oppsettet og jeg kobler meg opp til wlan, får ip og alt (signalstyrken er helt topp), da fungerer det ikke å surfe på internett.

 

Kan det rett å slett være at wlan aldri har fungert hos meg, og da jeg da trodde jeg var på wlan og alt fungerte så var jeg egentligt via edge?

Siden wlan ikke fungerer når jeg ikke en gang har satt edge/gprs oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...