Gå til innhold

Hvilken Stømforsyning anbefales? (600-700w)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hvilken strømforsyning anbefaler folket?, ca 700w..

Mitt system:

XFX GeForce 8800GTX 768MB

AMD Athlon 64 X2 4600+ AM2

4x Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 512MB CL5

Asus M2N32-SLI Deluxe

2x Western Digital Raptor 10000RPM

Creative SB Audigy SE

PS. :p Hvor finner jeg denne PSU kalkulatoren som alle har brukt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Link til PSU Kalkulator

Jeg vil anbefale Corsair sin 620W PSU. Jeg skal bestille PC selv imorgen(Tirsdag), og har fått inntrykk av at det er en av de beste strømforsyningene du kan få tak i, i prisklassen under 1000kr. Den skal være både stabil og svært stillegående.

Den skal holde til ditt nåværende oppsett, og også om du velger og oppgradere til 8800GTX SLi(2stk. 8800GTX som samarbeider).

Den er også modulær, dvs. at du kan velge hvilke kabler du vil ha tilknyttet strømforsyningen, alt etter hvilke kabler du har bruk for.

Link til Corsair HX620W

Hvis du vil ha mere "power", anbefaler jeg at du kikker på Thermaltake Toughpower 750W. (Link)

Vurderte denne selv en stund, men gikk for Corsair sin i stedet, pga. at den skal være mer stillegående uansett lastnivå, og at jeg ikke hadde behov for så mange W.

(Mitt oppsett består av Intel Q6600, 4GB ram, og 8800GTX.)

Prisforskjellen er ikke mer enn 100kr, så du får velge selv hvilken du foretrekker, begge er utmerkede strømforsyninger. ;)

Skrevet
ups...  :blush:  (tabbe)

Må vist opp i 750W +  :hmm:

9135861[/snapback]

Nei, du behøver ikke 750W. Kalkulatorene overdriver sterkt noen ganger. 620 wattern vil holde og vel så det.

Skrevet

Nei, du behøver ikke 750W.  Kalkulatorene overdriver sterkt noen ganger.  620 wattern vil holde og vel så det.

9140549[/snapback]

Trenger muligens ikke så mye, men la inn med litt klokking, siden jeg liker å "leke" litt.... Greit å ha litt å gå på :p

Har ein Thermaltake Purepower 680W i dag, men tror den "fusker" litt :ermm:

Får noen uforklarlige BSOD avogtil... :wallbash:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...