Gå til innhold

ka for ein maskin skal eg velge???


MeG^

Anbefalte innlegg

eg har ein maskin som består av:

 

Asus gForce 2 PRO 64 DDR m/tv-ut

Abit KT7-RAID 200bus

AMD Duron 600@848 mhz med Trig 40-7 vifte

256 NONAME SD-RAM PC-133

Fujitsu 20gb ata-100 5400rpm

 

eg skal oppgradere den, men eg vil ikje legge ut alt for masse penger. eg lure da på eit par ting;

 

1) skal eg ha d samme innholdet, men satse på RAID 0

2) skal eg heller satse på DDR-RAM med Abit KG7 LITE

3) eller skaleg kjøpe ny prosessor

 

bare ein av dei tre tingene ovenfor har eg råd til, ikje alle på ein gang.

 

Lurer da på om noen veit ka som e best

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått får det enkleste og kjøpt meg ny CPU vis dit system er stabilt og du har en strømforsyning på minst 300 watt.

Har du det er koster jo bare en 1200 Mhz AMD Athlon T-bird ca 1100 kr på det fleste databutikker eks: på 1139 kr Psdata.no

jepp jepp ...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-24 23:23, MeG^ skrev:

eg har ein maskin som består av:


Asus gForce 2 PRO 64 DDR m/tv-ut

Abit KT7-RAID 200bus

AMD Duron 600@848 mhz med Trig 40-7 vifte

256 NONAME SD-RAM PC-133

Fujitsu 20gb ata-100 5400rpm


eg skal oppgradere den, men eg vil ikje legge ut alt for masse penger. eg lure da på eit par ting;


1) skal eg ha d samme innholdet, men satse på RAID 0

2) skal eg heller satse på DDR-RAM med Abit KG7 LITE

3) eller skaleg kjøpe ny prosessor


bare ein av dei tre tingene ovenfor har eg råd til, ikje alle på ein gang.


Lurer da på om noen veit ka som e best



 

Med tanke på senere oppgradering hadde jeg valgt en 1330 eller 1400 MHZ Athlon. Om du ikke kan benytte 266 FSB kan du alltids under klokke og sette multiplier til 14, f eks 14x100=1400

 

Du må skjekke at hovedkortet ditt kan klare en multiplier på 14 da. Tror det hovedkortet er basert på VIA KT133 dette chipsettet har problemer med FSB mye over 100 MHz.

Lenke til kommentar

Ja med en 250 watts strømforsyning er det ikke anbefalt og kjøre T-bird men det går med duron da ..

men du har jo en som går på 848 Mhz så da tror jeg jeg ville satset på ny strømforsyning og ny CPU EKS:

 

Aashima Strømforsyning ATX 350W

- Kabinett 100+ 458,-

 

http://www.komplett.no/k/k.asp

 

og så ville jeg kjøpt CPU på samme butikk får og spare porto :smile: AMD athlon 1200 Mhz til 1156 kr...

http://www.komplett.no/

jepp jepp ca 1600 kr tilsammen.......

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-24 23:55, ZAN skrev:

Ja med en 250 watts strømforsyning er det ikke anbefalt og kjøre T-bird men det går med duron da ..

men du har jo en som går på 848 Mhz så da tror jeg jeg ville satset på ny strømforsyning og ny CPU EKS:


Aashima Strømforsyning ATX 350W

- Kabinett 100+ 458,-




og så ville jeg kjøpt CPU på samme butikk får og spare porto :smile: AMD athlon 1200 Mhz til 1156 kr...


jepp jepp ca 1600 kr tilsammen.......



 

Det er fult mulig å benytte en 1400 satt til 12,5x100 for så senere å ta resterende 350MHz :smile: i bruk når ett nytt hovedkort er kjøpt.

Lenke til kommentar

1400 Mhz som du klokke ned og en ny strøforsyning på 350 watt så er du sikker :smile:

foresten 1400 Mhz er på tilbudt på kommlett.no

AMD Athlon 1.4GHz OEM 266MHz bus Socket A, kr 1.250,-

Fikk akkurat inn email om tibudet så er du rask nå så er du en av de første som år den til tibudtpris :smile:

1250 kr får en 1.4 Ghz råtttt :smile:

så kjøpe du den 350 watts strømforsyningen ..da er du sikker på ett rask og stabilt system ..

jepp jepp ..:smile:

Lenke til kommentar

Kjøp ny CPU og ikke bry deg så VELDIG mye om den strømforsyninga med det første... At den takler en 1,2 GHz tør jeg nesten garantere. En 1,2 GHz AMD drar ikke 200w...

 

Ikke gidd å sats på raid løsning, det gir deg overhodet ingen ytelsesøking i spill og slike ting (bortsett fra at det kanskje loades et sekund eller to kjappere). Å oppgradere hovedkort til DDR og kjøpe DDR minne gir deg heller ikke en dritt ytelsesøking i forhold til pengesummen du bruker på det.

 

Oppgrader CPU. Du har et raskt og godt skjermkort også, noe som vil øke det totale hastighetsbildet i spill.

Lenke til kommentar

takk skal du ha, men ka vil skje visst strømforsyningen ikje takler prosessoren??

 

av ting som dra strøm i maskinen har eg:

 

1 cdrom

1 harddisk 5400rpm

i floppy

hovedkort med prosessorvifte

2 stykk kabinettvifter der av den ene er 5v og den andre 12v

 

lurer på om dette trekker for mye eller??

Lenke til kommentar

Jeg har selv kjørt 1ghz T-Bird på i et 250watts kabinett.. (Aopen hq45 midi tower. Systemet har vært dønn stabilt.. I 3 måneder nå har den ikke kræsja en eneste gang.. En kamerat av meg kjører 1.2 på samme hovedkort (Abit KT7A) og samme kabinett... Har vært dønn stabil den og..

 

Det skal ikke være noe i veien for at du ikke skal kunne kjøre 1.2 i ditt kabinett....

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

ZAN skreiv :

Har du det er koster jo bare en 1200 Mhz AMD Athlon T-bird ca 1100 kr

 

han kunne kjøpt den døu kjørte 1200mhz Amd athlonen av meg for 250kr =P hehe hadde den på = 1200mhz@1500mhz i sine beste dager :D

 

----------------------

Intel P4 [email protected]

Apacer 512mb pc2100 cl2

Msi 648MaX 533 8x agp

HyundaI Image Quest 19"

Wd 80gb 8mb cache

IBm 80gb 2mb cache

Creative SB Live 5.1

Creative Gf4 TI4600 128DDr 325/733

------------------------

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...