Gå til innhold

Gainward HDTV utgang på 7800GTX - hva er det?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et brukt Gainward 7800GTX "Golden Sample" en tid tilbake. Det skulle visstnok ha hdtv-utgang, men jeg fikk ikke med noe tillegsutstyr til kortet, slik som vivo kabel.

 

Det jeg lurer på er hva som menes med "hdtv-utgang" i denne sammenhengen... HDMI da eller?

 

Om noen har en slik vivo kabel til overs kan vi garantert komme til en ordning - eller om noen vet om man kan få kjøpt slikt noe sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når de bruker betegnelsen HDTV-utgang for skjermkort betyr det komponent:

componentqw2.jpg

 

Siden kortet ditt ikke støtter HDCP kan du ikke bruke DVI-utgangen hvis du planlegger å se HD DVD eller BluRay.

 

HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection)

This is a DRM (Digital Rights Management) technology which currently is being used by HD-DVD and Blu-Ray movies. The movie industry thinks this will reduce piracy but it makes it a lot harder for people to back-up their originals. 

 

You need a video card and monitor/HDTV which are both HDCP ready if you want to use digital connections (HDMI, DVI).

 

Analogue connections have currently no such limitations since ICT (Image Constraint Token) is not yet implemented – when it’s (2009 or even as late as 2012) the resolution will be reduced to 540p or not allowed at all. It should be noted that AACS (Advanced Access Content System) don’t allow component to transfer more than a maximum 1080i - VGA on the other hand has no such restrictions.

hdcphn3.png

Lenke til kommentar

Nå, så komponent er HDTV? Skikkelig missvisende altså... Vel vel. Om ikke kortet mitt støtter HDCP uansett kan jeg jo like godt benytte DVI (har Plasma TV) med adapter til HDMI og RCA coaxial for lyden, misstenker at dette faktisk gir bedre resultat (med tanke på at den VIVO kabelen sikkert er av råtten kvalitet).

 

HDCP restriksjoner finnes det softwareløsninger for, men det blir en annen sak.

 

Eller så får jeg bite i gresset og kjøpe nytt skjermkort.

 

Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...