Gå til innhold

HP IPAQ lomme pc


X-Mode

Anbefalte innlegg

hei alle sammen

 

jeg har fåt meg en HP ipaq hx2490b

og er ute etter en lader..har vert inn på komplett å andre nettsider..men fant ikke noe

 

og jeg vil bruke ipaqen såm en gps funker det? hva trenger jeg?

og hva kan man "gjøre" med en sånnen såm jeg har (er lit grønne når det gjeller sånt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken type lader ønsker du deg ? gå til www.idedata.no - klikk på HP IPAQ 2xxx-serien i menyen til venstre. Så klikker du på IPAQ 2490, og deretter velger Ladere i menyen på venstre side..

 

GPS - Litt usikker på kompabilitet på TomTom's nyeste versjoner - dvs. om TomTom 6.x (er ikke det 6ern som er nyeste nå?) kjører uten problemer på Windows Mobile 5 PDA. Jeg tviler at den kjører heeelt uten trøbbel, som regel må man patche litt, etc. Uansett - jeg ville valgt TomTom for bilnavigasjon. På www.idedata.no finner du pakker - men her er en liste over hva du trenger:

 

Minnekort (enten med TomTom på eller et tomt - anbefaler 2Gb)

 

TomTom på CD evt. på minnekort som nevnt over. Fordelen med å ha GPS programmet på CDer/DVDer er at da har man de som regel trygt arkivert. Evt. ta en kopi av minnekort TomTom kommer på.

 

Bilholder - Brodit er jo bra :)

 

GPS-mottaker - som regel følger disse med i pakka. TomToms egne GPSer har vært bra. En GPS til 1000-lappen kan være like bra som en til 1600 kr. Ok å sjekke hvor lenge den holder på strømmen..

 

Evt. ladere for bil (PDA + GPS)

 

Sikkert noe jeg har glemt..

 

Du kan da navigere i trafikken med bilnavigasjon (wow! hehe) - den forteller deg hvor fotobokser er, hastigheten..legge opp ruteplan for høstferien (mer høst enn sommer nå så..), etc. Ganske greit også i jobbsammenheng hvis man reiser mye rundt til div. adresser. Ikke alle adresser, veier som er oppdatert på softwaren/kartene - men de fleste er fornøyd med investering i en GPS-løsning (dermed basta! ;) )

 

Hvis du skal kjøpe - pass på å fortelle hvilken PDA du har! Så du ikke får utstyr/software som ikke fungerer med den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...