Gå til innhold

PC5300 vs. PC6400 - Valg av minne


ccx164

Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket en nForce550 basert hovedkort, og AMD Athlon 64 X2 4600+.

Minnet jeg bruker er TwinMos DDR2-PC5300 2x1024 MB.

 

Vil jeg merke noen vesentlig ytelsesforbedring ved å bytte ut minnet med PC6400 moduler?

 

Overklokking er ikke noe som kommer til å være aktuelt.

Endret av ccx164
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med så små forskjeller er det veldig vanskelig å si, noen brikker ofrer høyere hastighet for dårligere timings. Generelt sett vil jeg si nei.

 

Forøvrig noen god grunn til at du ikke overklokker? Du burde glatt få et par hundre mhz ekstra uten å anstrenge noe som helst.

Lenke til kommentar

Det vil nok bli en liten målbar økning i et testprogram, men til daglig vil nok du merke svært lite. Personlig bruker jeg alltid høyeste hastighet kortet støtter fordi jeg vet at jeg da får det jeg har betalt for.( med litt klokking+++ så får jeg litt mer )

 

Alle billige maskiner har laveste hastighet fordi det da er mulig å spare 3-500 kr eller øke ram mengden slik at maskinen ser mer atraktiv ut.

 

Jeg ville kjøpt et sett med 2x1024 6400 brikker med lave timings og brukt dem. Dine gamle får du nesten ingenting for, så de kan du ha i reserve / backup.

 

Windows er ikke istand til å utnytte 4 gb så det er ikke noen poeng i å senke minnehastigheten for ram som aldri vil bli brukt.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...