Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin vil ikke boote, -oppgradering av CPU og ram


Anbefalte innlegg

I går skulle jeg oppgradere skjermkort, cpu og ram i min stasjonære pc. Tok først skjermkortet (fra gf4 4800 til fx5200), dette gikk helt greit. :)

Skulle så ta rammen (har allerede 2x512 corsair 333mhz 2.2.2.5 og skulle legge til 2x512 til, twinmos 400mhz 2,5.?.?.?) Klart at disse ikke er like, men så lenge man fks har bushastighet lik 333 og setter manuelle timings bør vel dette gå?

Når jeg starter opp med 2 gb ram skrur skjermen seg på, men får ikke noe bilde. Alt av vifter og disker går. Maskinen vil ikke engang gå til bios før jeg tar ut twinmosen.

 

Javel, tenkte jeg. Prøvde så å oppgradere fra p4 2,66 til 3.0, -testet med begge typer ram. Akkurat samme feil. Endte opp med det gamle oppsettet likevel. :(

 

Har noen en god idè? Ny BIOS? CPU oppgraderingen burde hvertfall gå. :)

 

Hovedkoretet et Asus P4C800 deluxe.

 

EDIT : FIKSET ETTER FLASH AV BIOS

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er jo den at jeg ikke kommer inn i Bios i det hele tatt etter at jeg har satt inn brikkene. Mener du at jeg skal bruke de to gamle, gå inn i bios, si at det er 2048Mb der, så skru av og installere de nye brikkene?? Tvilsomt tror jeg. :hmm:

 

Maskinen finner selv ut ved boot hvor mye ram som er installert og hvilke timings som skal kjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...