Gå til innhold

Feil - Oppstart - MSI KT3 Ultra


Amothz

Anbefalte innlegg

Feilen er noe innviklet, men jeg skal gjøre et forsøk på å forklare den så godt jeg kan.

- Maskinen starter ikke opp (gir ikke strøm), med untak av et par ganger der vi kan få vifta til å ta noen få runder.

* CPU fungerer (AMD T-Bird 1,33Ghz)

* PSU fungerer som det skal (Forsøkt med 2)

* Hovedkortet er i orden, akkurat blitt testet av leverandør (som ikke har vært veldig behjelpelig i prosessen Norek/Komplett)

* Maskinen har fått mulighet til å starte opp uten noen form for deler påmontert (Skjermkort etc.)

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amothz:Har du sett etter om alle ledningene er satt rett i. Led og power on led har du satt de rett, prøv om det har noe å si om du snur dem, den feilen har eg opplevd. Er ikke kortslutning mellom hovedkortet og kabinettet. Ram brikken satt sikkelig nedi slotten.

 

Hei, og takk for svar!

1. Ja, alle ledningene er satt rett i.

2. Led og powerled skal være riktig satt i (Du mener da powerbryteren? - Ikke lyset for om maskinen står på, for det kan vel ikke ha noe å si, selv om selv det skal være riktig plassert?).

3. Kortslutning mellom hovedkortet og kabinettet? PSU mener du? - Nei, jeg har prøvd med to PSU'er

4. Rambrikken har blitt plassert godt nede i slot'n, samt et forsøk med minnebrikken helt fjernet.

 

- Amothz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...