Gå til innhold

Noen enkle spørsmål angående Windows Mobile 6


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp gått over fra nokia series 40 til windows mobile 6 (på hp ipaq 514).

 

Som forventet var det tregere, det kan jeg leve med. Men det er også mer knotete å bruke, jeg kan for eksempel ikke sette en hurtigtast slik at telefonen går rett inn for å lage en ny sms (såvidt jeg vet).

I tillegg syns jeg at s40 var mye bedre utseendemessig, wm6 menyene minner meg om windows 3.11.

Kanskje jeg bare trenger litt tilvenning...

 

Spørsmål:

 

- Kan jeg tilpasse hvilken info som skal stå på Todayskjermen?

 

- Når jeg blar gjennom kalenderen i månedsvisning så vises det ikke hvilke dager jeg har lagt inn avtaler på, kan dette endres?

 

- Hvorfor legges ikke bursdager fra Outlook inn i kalenderen?

 

- Hvilket program anbefales for voip?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du synes det ligner på win 3.11 så må det være noe galt med telefonen din :p Jeg gikk nylig over fra Series 40 til WM6 og det er jo mye mer elegant hehe

 

Kan i hvert fall anbefale deg å laste ned SPB Mobile Shell

http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/??en

Det ser bra ut og legger til et par nye funksjoner. Litt bedre konfigurering av today-skjermen. Du kan forøvrig bestemme hvilke elementer som skal vises på today-skjermen i Settings -> today

 

Anngående en hurtigtast for ny SMS så er det ikke sikkert dette finnes på din telefon, da det ikke er standard for WM6. Du kan sjekke på Settings -> Buttons om du der finner et program som ser ut som det lar deg direkte lage en ny sms heh.

 

Ellers så gjør jeg det på en litt annen måte. Jeg lastet ned en ny contact manager og der bare velger man nummeret og om man skal sende sms eller ringe, noe jeg synes er ganske lett.

 

edit:

 

Nå sies avtaler strengt tatt i månedsvisning på kalenderen (hvis ikke du har en annen enn standard). Det er liten grå trekant nede til høyre på dagen.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...