Gå til innhold

[LOTRO]Starte Lore-Master? Noen tips takk :-)


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har akkurat startet å spille, og må si dette bare virker helt sinnsykt. Valget mitt falt på LM, og rasen ble da Men.

 

Det første jeg lurer på da, er om Lore-Master og Men er en bra kombinasjon? Stod mellom Elves og Men, men har lest litt rundt og for meg virker det som om Elves er laget litt svake?

 

Er det noen Lore-Masters her som kan fortelle litt om klassen? Om den er sterk i forhold til andre raser, om det er vanskelig å spille som den, hvordan er det med utstyr til klassen, hva slags utstyr jeg kan bruke osv. Jeg har fått litt inntrykk av at LM er litt lik Warlock i WoW, kan dette stemme?

 

Vet det sikkert dukker opp en del slike emner, men setter virkelig pris på alle svar jeg får. Takker på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt valg,jeg er level 15 lore-master og er veldig fornøyd, mange kule spells og veldig morsomt med eget pet.

I fellowship og raid er det viktig utnytte muligheten for og heale som du får etterhvert til det fulle, den funksjonen er gullverdt.

 

 

EDIT: omfg lol lmao innlegg 700

Endret av Campin carl
Lenke til kommentar

Hei er selv Man Loremaster, akkurat blitt level 43 :)

Jeg har soloet det meste av veien unntagen de quests som krever fullt fellowship.

 

Nå har ikke jeg spilt noe særlig Wow så kan ikke sammenligne.

 

Men får en race trait etterhvert som gir deg self healing noe som er godt og ha når du er i skikkelig knipe, den har 1h cooldown men allikevel er det grunnen til at jeg valgte man over elf.

Men har også litt bedre stats på might i begynnelsen mens elves har agility men dette jevner seg som regel ut med gear osv som du øker i level.

 

Lormasters kan kun bruke light armour og staff som våpen. Så bruk din pet, særlig da bear som tank i begynnelsen av en fight.

Jeg har ingen problemer med mobs som er 4-5 level høyere enn meg så vil si Loremaster er en bra solo class. Er du flink til og bruke debuffs du har lært klarer du deg fint.

Lær deg også og bruke stuns flittig for eventuelle adds osv.

Det er en del nyttige poster på det offisielle class forumet så anbefaler deg og ta en kikk innom :)

 

Jeg har tinker som craft (Prospector, jeweller og cook) så jeg bruker food endel for og demme opp for de stats jeg som ikke er så høye.

 

Du får senere en legendary trait som gir deg mulighet til og duel wield staff og sword. Jeg fikk den traiten i går og har flydd rundt og lekt meg :thumbup:

 

Men intill da anbefaler jeg deg fullføre deeds som følger med classen, som striking staff (gir bedre damage + stun sjanse) , healer osv. De kan gi deg noen bra tweaks. Finn også ut hvilke virtues du vil equipe og prøv og få de opp i level,

Lenke til kommentar

Jeg er snart i level 21 !

Jeg har noen ganger store problemer med å finne ut hvor jeg skal...

Trenger hjelp med et oppdrag.. Jeg heter "henrychristoffer" Så kom å hjelp meg en gang.

 

Men Lore Master er utrolig morsomt å være! Men irriterer meg litt at de bare kan bruke light Armor, men det går greit.. Jeg har sånn ca. spilt 2 uker. Jeg kjenner mange andre som har spillet ( 5 ) så vi har hjelpa varandre en del. Han beste av oss er i level 27 nå.

 

Men Biamor: "Men intill da anbefaler jeg deg fullføre deeds som følger med classen, som striking staff (gir bedre damage + stun sjanse) , healer osv. De kan gi deg noen bra tweaks. Finn også ut hvilke virtues du vil equipe og prøv og få de opp i level"

Hva mente du med det??

Endret av Henrymeen21
Lenke til kommentar

Hvis du ser i deeds loggen din ser du at du må bruke forskjellige skills et ex antall ganger for og få fullført den. Når du har gjort det får du en ny class trait du kan slotte hos bard. Du får flere slots etter hvert som du går opp i level.

 

Hvis du f.eks gjør ferdig striking staff og slotter den vil du få en bedre skill som bl.a kan stun mob ved critical hit.

På samme måte som da du gjorde class quest level 15. Da fikk du improved bear trait. For at den skal fungere må den slottes.

 

Når jeg mener virtues går opp i level får du +1 på disse ved hver deed du har utført. F.eks ved og drepe et ex antall mobs eller gjøre ferdig en utforsking.

 

Disse deeds gir deg forskjellige + på stats etter hva du slotter. Som f.eks determination gir deg + agility osv.

Disse kan du bruke til og 'tweake' din karakter til din spillestil. De gjør kanskje ikke mest utslag men mulighetene er der.

Lenke til kommentar

Lvl 23 (eller 24.. en stund siden jeg har spilt.. sommerferie).

Da jeg begtynte var lore veldig svak (4-6 dager etter release. Som dere ser har jeg ikke spilt VELDIG mye), virker nå som vi er MYE sterkere. Er Lore-Elve da..

Fått mye god info fra den offical game guide. Mye å hente for alle klasser. Koster 100-200 kr på EB Games.

Kommer ikke på tips i farten, som sagt så er det lenge siden jeg har spilt.

 

Heter Kuriados, spiller på Laurelin. Hyggelig om vi lores kan legge igjen navn og "adresse" så vi kan kontakte hverandre for å utveksle erfaringer. :) Kontakt meg gjerne ;)

Lenke til kommentar
Lvl 23 (eller 24.. en stund siden jeg har spilt.. sommerferie).

Da jeg begtynte var lore veldig svak (4-6 dager etter release. Som dere ser har jeg ikke spilt VELDIG mye), virker nå som vi er MYE sterkere. Er Lore-Elve da..

Fått mye god info fra den offical game guide. Mye å hente for alle klasser. Koster 100-200 kr på EB Games.

Kommer ikke på tips i farten, som sagt så er det lenge siden jeg har spilt.

 

Heter Kuriados, spiller på Laurelin. Hyggelig om vi lores kan legge igjen navn og "adresse" så vi kan kontakte hverandre for å utveksle erfaringer. :) Kontakt meg gjerne ;)

9149241[/snapback]

 

Lurt ;) Jeg heter Henrychristoffer (level 20) Er på Estel

Jeg er på Estel fordi det ikke er så mange der.. Fks: Når du gjør et oppdrag så må du ikke vente på tur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...