Gå til innhold

Dell Precision M90 eller vente?


Anbefalte innlegg

Hey. Jeg begynner på en skole hvor jeg har fått tilbudet om Dell Precision M90:

- Core 2 Duo T700 2.33 GHz 4MB L2 Cache

- 17" WUXGA (1920 x 1200) LCD skjerm

- 2.0 GB DDR2 Minne

- 160 GB 7,200rmp disk

- 512MB NVIDIA Quadro FX 3500M Skjermkort

- Bluetooth, DVD +/-RW, WiFi 802.11 a/g

 

Dette må jeg betale 6 000 kr for i 3 år (18 000kr) pluss 800 kr om jeg vil eie den for alltid.

 

Jeg vet lite om slike ting, er dette et bra tilbud?

I skolesammenheng skal PCen brukes til noen tunge programmer, som bla. 3D designing or bilde behandling (Adobe Creativesuite 3 Master Collection, Autdesk 3D Studio MAX 9, Prosjektplan 7.2).

 

Men jeg har også lyst til å spille morgendagens spill, som Crysis og UT3... Er det håpløst med denne maskinen? Jeg hadde tenkt å vente på 8800go, men den blir utsatt hele tiden (noen som har hørt noen nye rykter om utslipps dato?), og jeg vet jo heller ikke hvor dyr den blir- har lite lyst til å bruke et øre over 20k. :ermm:

Endret av willy313
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får ingen andre maskiner i samme ytelsesklasse under 20.000. De ligger gjerne i området 30-35000.

 

Skjermkortet er noe av det aller kraftigste fra nVidia, dog støtter det ikke DX10. Ytelsesmessig har det ingen problemer med å kjøre spillene du nevner, men det har altså ikke støtte for det lille ekstra som DX10 kan tilby.

 

Ved å sette opp samme konfig på dell.no kom jeg til ca. 25.000, men dette er uten noen serviceavtale/forsikring, det kan godt hende dette er inkludert i ett tilbud gjennom skolen. Så dersom du trenger den ytelsen denne maskinen gir, så er dette ett meget godt valg og ett helt greit tilbud.

 

(hvis det ikke har hastverk, husker jeg at noen rundt skolestarttider i fjor gikk sammen om å få ett bra tilbud på Thinkpad T60p og FSC Celsius H240, som begge er 15" maskiner i samme pris- og ytelsesklasse. Alle som ville kunne være med på dette innkjøpet, det ble annonsert her på forumet, og prisen ble vel rundt 17-18000 på begge maskinene (veiledende på Celsius H240 på den tiden var 28.000, på T60p i den konfig'en 34.000))

Lenke til kommentar

okay, takk!

 

Så "512MB NVIDIA Quadro FX 3500M" er faktisk et bra kort? Bedre enn de siste GF7 seriene (7900 kanskje?)?

Hvor mye dårligere er det enn 8800go, om man ser bort ifra de mulighetene DX10 kan gi?

 

Og hva er egentlig så bra med et kort som støtter DX10?

Lenke til kommentar

Takk! Dere gjør valget ganske mye enklere! Om det har noen skade/tyveri forsikringer så er det avgjort!

 

Men jeg har gledet meg siden høst i fjor på et bra DX10 kort... Er det mulig å sammenligne dette kortet med 8800go? Og hva går jeg glipp av med et kort som ikke støtter DX10 ting?

Lenke til kommentar

De dyreste Quadro-kortene har såvidt jeg vet egne, spesielt designede GPU'er, og FX3500, som er toppmodellen for bærbare, kan faktisk tenkes å yte bedre enn 7950GTX. Dog bør du merke deg at GPU'en i Quadro er optimert for programmer som Autodesk og 3D Studio Max. Dette betyr at i spill, vil nok 7950GTX være bedre enn FX3500, mens i de andre programmene vil quadro'en være overlegen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ikke tilfeldigvis på Høgskolen i Hamar du har fått dette tilbudet? Skal gå opplevelsesproduksjon og interaktive medier der og synes dette tilbudet ser veldig bra ut

9196088[/snapback]

 

Hehe. Jupp. Skal begynne i Hamar på opplevelsesproduksjon og interaktive medier, ses der om 2 uker :w00t:

 

Får vel kanskje velge den maskinen om den har non alright forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...