Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mulig å få hår til å vokse fortere?


best90

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg akkuart gjort en kjempe tabbe. Jeg har latt noen barbere meg på hodet, og det ble mildt sagt ikke akkuart pent :cry:

 

Er det mulig å få håret til å vokse fortere enn det gjør nå?

 

Noen vitaminer eller noe som er bra for hårveksten?

 

Har hørt noe om at håret vokser saktere hvis du bruker lue, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste som hjelper er at du spiser og sover normalt og ikke går lenge uten vann, næring og søvn.

Årsaken er at blandt annet hårvekst settes på "hold" når kroppen går tom for næring. Når kroppen har gått tom for fett, proteiner og karbohydrater, går den over til å forbrenne muskler og har da ikke overskudd til å la ting vokse osv. Feks så gror sår dårligere også da.

 

Så lenge du får i deg nok og ikke minst riktig mat sånn at kroppen får tilført proteiner og karbohydrater vokser ting under optimale forhold.

 

Det å gå med lue har ingen påvirkning av hårveksten din, men det påvirker hodebunnen mtp flass osv, og det sliter jo litt på hodebunnen sånn at hår som er på vei til å løsne fordi hårsekken er gammel, vil løsne fortere pga slitasje. Men det er nok ikke ett problem i ditt tilfelle. ;)

 

Kun en ting som hjelper her, nemlig tålmodighet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...