Gå til innhold

Problemer med viftestøy..


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte PC fra komplett.no for et år siden, og var så dum og sette den sammen uten å spørre om tips/hjelp fra folk som hadde peiling. Det har resultert i en VELDIG bråkete maskin (pga vifta går jeg ut fra), og nå som vi har flytta PC'en opp i TV-stua vil vi ha en slutt på det.

 

Bør jeg kjøpe ny vifte, eller anskaffe et eller annet som kan dempe bråket? Vil gjerne ha spesifikke forslag!

 

Kjører en..

AMD Athlon 1,46 Ghz XP 1700+

256 DDR RAM

 

Er ikke sikker på hvilken type vifte jeg har, og lette under device manager men fant ikke noe der. Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert prosessorviften som bråker mest, men også viften i strømforsyningen og eventuelle kabinettvifter kan bråke en del, i tillegg til chipsetvifte på hovedkortet og vifte på grafikkort osv osv osv :-?

Ta av kabinettet og sjekk hva som bråker, og bytt ut det du føler for. Til den prosessoren får du mange stillegående kjølere/vifter...

Lenke til kommentar

Kikk inn i maskinen din så ser du at det sikkert står et navn på vifta, men er nok vanskelig å finne ut hvilken ribbe det er, med annet det står og.

 

Hvor varm er CPU'en din? Hvis den ikke er så veldig varm så kan du vel bare kjøpe en viftestyring av et eller annet slag.

 

Hvis du har en 500Kr å bruke så kan du jo kjøpe ny kjøler:

 

Kanskje denne eller denne hadde vært noe?

Lenke til kommentar
Takk så langt folkens, kunne løsningen være å bare kjøpe den Volcano 9 kjøleren? Er ikke interester i å mekke og fikse på masse rart, vil bare få bort den støyen ;)

 

Men når du først er begynt å irritere deg over støy så er det for sent, da er det hele tiden noe annet som støyer osv :lol: Og spesielt hvis den skal stå i stuen.........

 

Ved montering av ny kjøler så kan guiden på overklokking ang kjølepasta være grei: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html

Lenke til kommentar
Før jeg kjøpte Volcano 9 vifta hadde jeg en 30db vifte. Ble vant til den siden jeg sov med data'n på, men nå er det klokka på rommet som plager meg som skitt siden ikke data'n bråker mer...

 

så send både pcen din og klokka til meg så skal jeg sørge for at det blir brukt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...