Gå til innhold

Folk uten peiling på kosttilskudd


Anbefalte innlegg

Hvordan forholder du deg til folk som ikke har peiling på kosttilskudd, da snakker jeg om dem som ikke vet forskjell på anabole steroider og protein osv.

 

En gang så drakk jeg en proteinshake, så var det en som sa til meg (en utlending) at det var folk som før var blitt arrestert for å drikke protein. Det han ville frem til var egentlig å protestere på at jeg drakk den shaken.

 

Og så en annen gang, så trener jeg armene i gymmet, biceps, jeg tar bicep curl med 70 kg på ez-stang, og så når jeg etterpå drikker proteinshaken min så er det selvfølgelig en fyr der som ikke har peiling på hva protein er, så spør han om det har bra effekt og så ser han på meg som om det var noe ulovlig jeg brukte.

 

En annen gang, sitter jeg i bicepmaskinen og trener, så er det en annen ved siden av, så spør han, hva er det du tar for noe slags tilskudd, jeg svarer på spørsmålet og til slutt sier jeg at jeg også tar kreatin. Ah, "kreatin" sier han, som om det skulle være noe juks å bruke kreatin, alle tar jo kreatin.

 

Jeg er så forbanna lei av sånne folk, noen med lignende eksempler? Jeg føler at jeg må bytte treningstider i gymmet for å få litt "pusterom" fra sånne typer folk.

 

Og så er det en anna slimål som hele tiden henger inni chin-stativet ved siden av meg, jeg får ikke tatt chins når han står der, han snakker om hvor lite søvn han får på natta og at det skulle være en unnskyldning for at han ikke klarer å løfte en 25 kg manual over hodet.. Jeg har bare lyst å kaste han vekk derifra, får jo ikke plass til å trene.

 

Er det jeg som er intolerant eller er det flere som er enig med meg i at det fins for mange folk som "bryr" seg for mye med hva andre gjør...

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever ikke dette på gymmet mitt heldigvis, er ikke sånne folk der; noe som jeg er glad for :)

 

70kg i bicepscur, du må være kjempesterk? :o Hva med å legge ut noen bilder av biceps i overkropps tråden? Hadde vært kult å se hvor stor biceps en som trener med 70kg i bicepscurl har.

Lenke til kommentar
Opplever ikke dette på gymmet mitt heldigvis, er ikke sånne folk der; noe som jeg er glad for :)

 

70kg i bicepscur, du må være kjempesterk? :o Hva med å legge ut noen bilder av biceps i overkropps tråden? Hadde vært kult å se hvor stor biceps en som trener med 70kg i bicepscurl har.

9116383[/snapback]

Synes du 70 kg er mye?` :) Tsja, det er vel litt, men det er 1RM da, klarer ikke flere reps. skal jeg ta flere reps, må jeg ned på 60-65 kg. Jeg prøver å holde meg til rundt 5-6 reps, hvis jeg klarer flere, så øker jeg heller.

 

Nja, får se senere om jeg tar noe bilde, dem er jo ikke så store da heller, men jeg får en jævli god pump ihvertfall he-he. Men nå vil ikke jeg gjøre dette til en skrytetråd, jeg vil egentlig bare høre om dette er normalt i gymmet for andre. Jeg sliter veldig med slitsomme folk rundt meg. Det kan godt hende det er jeg som er litt for intolerant, det skal vi ikke se bort ifra. Det er bare det at, når folk ikke vet hva protein er, så føler jeg det sånn at dem tror jeg jukser, og det liker jeg ikke. Proteintilskudd er jo ikke noe annet enn hva man får i vanlig mat, forskjellen er at det er jeg foretrekker pulver fremfor å ta med meg mat, noe som er tungvint.

Lenke til kommentar

Hehe trodde du trente med 70kg ;)

 

 

 

Men litt on-topic: Broren min er litt sånn som du beskriver. Kaller kosttilskudd for bol og en gang sa han til meg da jeg brukte kreatin: "Du bruker Kreatin da så du er egentlig virkelig mye svakere i virkeligheten" :!: Han er en av dem som tror at Kreatin og alt annet er vidundermedisiner som virker som bol omtrent.

Lenke til kommentar
Har dere vurdert å forklare dem hva det er da?

9119786[/snapback]

Har forklart broren min det flere ganger, men noen lærer aldri.

 

Brukte også ganske lang tid på å forklare noen i klassen at man ikke blir feit av proteinpulver hvis man ikke trener, men det er kcal overskudd som fører til det (noe som kan skje med all mulig mat). Men de ville ikke høre selvfølgelig.

 

Hvis man går inn for at man har rett så er det vanskelig å inse at man har feil.

Lenke til kommentar
Har dere vurdert å forklare dem hva det er da?

9119786[/snapback]

Ja, jeg har vurdert det sterkt. Jeg kan ikke gå rundt i gymmet og la personer tro at jeg jukser. Neste gang jeg ser han, så skal jeg forklare han hva protein er for noe. Så skal jeg si at det ikke er noe annet enn de eggene du har på brødskiva hver morgen, bare at dette er i pulverform. Jeg orker ikke si at proteinet har høy biologisk verdi, det trenger han ikke vite, for det kan gi inntrykk av at proteinpulveret da likevel ER et vidundermiddel, så derfor sparer jeg han for det, det kompliserer bare tingene.

 

Jeg fatter og begriper ikke at sånne folk ikke vet hva proteni er og så driver dem å trener så ofte som dem gjør. Det er ikke rart at noen av dem ikke vokser noe særlig, skal ikke se bort ifra at disse personene dropper frokosten også. Noen vet bare ikke at mat er like viktig som treningen selv. Disse dumme nekene, jeg må bare le. Jaja, la dem trene... :nei:

Lenke til kommentar

Har vært borti flere slike selv. Til og med en som gikk så langt å si at proteinpulver ikke hadde noen effekt og så rart på meg hver gang jeg helte i meg shaken eller bare kommenterte "det der kan du bare slutte med med en gang". Dette var en treningspartner.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare si at det er sjokolademelk neste gang. Er da ikke noen på gymmen sin sak å blande seg oppi hva man drikker. Man føler seg jo nesten som en jævla kriminell når man går ut i garderoben og har i seg kreatin etter trening. Spesielt hvis det er kreatin i tablett/pilleform, da går jo folk helt av skaftet, for alt som er piller må jo være ulovlig.

Lenke til kommentar

Er naturligvis plagsomt å høre på folk som uttaler seg om noe de ikke har peilling på. (slik er det vel i alle situasjoner)

 

Men noen ser kanskje på det som "juks", eller en "raskere" vei til mer styrke. Noe som sikkert også kan provosere frem de rareste uttalelser.

Dette til tross for hvor naturlig protein er, så kan så høye konsentrasjoner av det nærmest føles som juks, eller "doping". (der de kobler det de mener er juks, med det som offisielt regnes som juks)

 

Personlig er jeg ikke særlig glad for alle disse kosttilskuddene. (jeg tenker da ikke bare på "treningskosttilskuddene") Er heller opptatt av å spise riktig mat. Men så har jeg heller ingen planer om å bli noe spesielt stor eller sterkt. (bare sunn)

Lenke til kommentar
Du kan jo bare si at det er sjokolademelk neste gang. Er da ikke noen på gymmen sin sak å blande seg oppi hva man drikker. Man føler seg jo nesten som en jævla kriminell når man går ut i garderoben og har i seg kreatin etter trening. Spesielt hvis det er kreatin i tablett/pilleform, da går jo folk helt av skaftet, for alt som er piller må jo være ulovlig.

9164668[/snapback]

 

Kriminell ja, men hvis en person får meg til å føle meg kriminell, da bruker jeg tid på å forklare, slik jeg måtte til en tulling som trodde protein var ulovlig idet han mumlet om en person som var blitt "arrestert for å bruke proteinpulver".

 

Er naturligvis plagsomt å høre på folk som uttaler seg om noe de ikke har peilling på. (slik er det vel i alle situasjoner)

 

Men noen ser kanskje på det som "juks", eller en "raskere" vei til mer styrke. Noe som sikkert også kan provosere frem de rareste uttalelser.

Dette til tross for hvor naturlig protein er, så kan så høye konsentrasjoner av det nærmest føles som juks, eller "doping". (der de kobler det de mener er juks, med det som offisielt regnes som juks)

 

Personlig er jeg ikke særlig glad for alle disse kosttilskuddene. (jeg tenker da ikke bare på "treningskosttilskuddene") Er heller opptatt av å spise riktig mat. Men så har jeg heller ingen planer om å bli noe spesielt stor eller sterkt. (bare sunn)

9164718[/snapback]

Problemet er at, man får ikke konkurrert med personen, han sier da bare at jeg eller du jukser. Så poenget er at folk bruker slike "jukse" -argumenter ang. kreatin og slikt bare for å slippe å konkurrere. Det er mye konkurranse i gymmet, det er en krigssone for mange. Men det verste jeg vet er når folk tror jeg jukser, jeg kan fint ta pause fra kreatinet en måned og fortsatt ta nesten like mye i øvelsene, jeg hadde uansett ikke så mye effekt fra kreatinet.

 

En shake (2 målebeger proteinpulver) gir ca 40 g proteiner. Hvis du spiser tre brødskiver (Lindbergs fullkornbrød) og bruker Gulost på dem, tre skiver gulost pr brødskive, så får du i deg samme mengde proteiner, og det er uten å regne med melka som du drikker ved siden av, hvor du får 6 g proteiner pr glass melk, så du kan regne med 12 g ekstra der hvis du drikker to glass melk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg pleier bare å bryte ned faktaen til den enkleste form og deretter være litt gnien med den. Kontre spørsmål som "drikker du proteinpulver?" med "drikker du melk og spiser kjøtt?"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Apropos teite spørsmål så spiste jeg nettopp kvelds med familien og da dukket det opp et par. Det virker nesten som at folk uten peiling tror at proteiner i pulverform er ineffektive kontra proteiner i fast føde. Do'h.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...